  • 11. Data: 2015-01-22 08:08:19
    Temat: Re: Problem z laptopem
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2015 22:57:41 +0100, Marek napisał(a):

    > Lenovo ma inaczej. Zahibernowany system sygnalizowany migającą LEDą,
    > której przesłanie jest "wyłącz mnie bo bateria dużo szybciej się
    > rozładuje". Dowiedziałem się tego empirycznie zanim odkryłem, że
    > domyślnie hibernacja była skojarzona z wyłącznikiem.

    To nie hibernacja. To uśpienie. I to ciągnie prąd.

  • 12. Data: 2015-01-22 09:02:08
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Leszek K." napisał w
    : Dnia Wed, 21 Jan 2015 22:57:41 +0100, Marek napisał(a):
    :
    : > W dniu 2015-01-21 o 14:11, Marek pisze:
    : >
[...]

    Hm, też tak się zastanawiałem, ale... Ale czy sądzisz, że "zamawiając"
    hibernację kol. Marek - nie jest w stanie odróżnić odpowiednich ikonek, wraz z
    ich podpisem? No, chyba że chodziło o wciśnięcie przycisku na obudowie, z którym
    ktoś-kiedyś-czemuś "przypisał" funkcję uśpienia (MS używa określenia:
    "wstrzymanie") systemu właśnie, zamiast standardowego gaszenia PC-ta.
    Mogło tak być...

    : --
    : +++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

    - Wszechświat podzielony za pomocą... ogórka? A to pyszne!

  • 13. Data: 2015-01-22 10:19:51
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2015-01-21 o 11:24, Marek pisze:
    > Czy w Waszych sprzętach też tak jest?

    Ja zauważyłem, że istnieje znaczna zależność pomiędzy stanem akumulatora
    a szybkością jego samorozładowywania.
    Nowy będzie się trzymał dłużej, co oczywiste.

    W 6-letnim aparacie mam akumulator Li-ion i chociaż wciąż jest dość
    sprawny, bo po naładowaniu wyświetla mi gotowość do blisko 300 min
    pracy, to jednak nieużywany, siedząc w aparacie, traci moc.
    Podejrzewam, że gdyby go wyciągać, zjawisko zostałoby zauważalnie
    ograniczone, ale co tu się pieścić z tymi akumulatorami?
    Jak padnie, to się wymienia na nowy. Lub raczej: kupuje nowy sprzęt z
    nowym akumulatorem.
    A jeśli istnieje potrzeba dużej mobilności, to cóż: z miejsca dokupić
    drugi akumulator i wozić ze sobą zasilacz/ładowarkę.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 14. Data: 2015-01-22 11:50:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-01-22 o 09:02, (c)RaSz pisze:

> [...]
    > ktoś-kiedyś-czemuś "przypisał" funkcję uśpienia (MS używa określenia:
    > "wstrzymanie") systemu właśnie, zamiast standardowego gaszenia PC-ta.

    No właśnie tak było a nawet jeszcze ciekawiej. Preinstalowany Windows
    miał dziwaczne ustawienia. Przycisk zasilania na obudowie działał
    inaczej gdy była podłączona ładowarka i gdy nie była. W pierwszym
    przypadku usypiał a w drugim wyłączał (zamykał). Zanim odkryłem różnicę,
    to głowiłem się czemu czasem dużo szybciej się rozładowywał... :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2015-01-22 11:56:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-01-22 o 10:19, Konspirator pisze:

    > A jeśli istnieje potrzeba dużej mobilności, to cóż: z miejsca dokupić
    > drugi akumulator i wozić ze sobą zasilacz/ładowarkę.

    Tak tak, ale nie w tym rzecz. Generalnie stronię od laptopów a gdy mi
    przyszło używać je częściej, to zauważyłem iż "stary" Vaio nieużywany
    trzyma stan naładowania nieporównywalnie dłużej niż nowy Lenovo. Jeśli
    potrzebowałem na jakiś wyjazd laptopa, to Vaio po prostu brałem nie
    myśląc o tej czynności a Lenovo muszę naładować za każdym razem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2015-01-22 14:34:48
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 22 Jan 2015 09:02:08 +0100, (c)RaSz napisał(a):

> [...]
    > ktoś-kiedyś-czemuś "przypisał" funkcję uśpienia (MS używa określenia:
    > "wstrzymanie") systemu właśnie, zamiast standardowego gaszenia PC-ta.

    Jak mruga dioda to na pewno uśpienie. Przy hibernacji nic nie mruga

    >: --
    >: +++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
    >
    > - Wszechświat podzielony za pomocą... ogórka? A to pyszne!

    Więcej informacji:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Hex_%28komputer%29

  • 17. Data: 2015-01-22 15:51:53
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Przepraszam za [OoT], ale... nie mogłem się powstrzymać!

    : Dnia Thu, 22 Jan 2015 09:02:08 +0100, (c)RaSz napisał(a):
    :
    : > Użytkownik "Leszek K." napisał w
    : > news:m9q7k5$aq0$1@dont-email.me...
    : >:
    : >: --
[...]

    Aaaa! To Terry Pratchett, wszystko jasne! Uwielbiam jego "Świat Dysku", i
    zaczytuję się kolejnymi tomami tego cyklu. Natomiast zdecydowanie nie podzielam
    jego poglądów politycznych. No cóż, nie przeszkadza mi to jednak w... czytaniu,
    i oklaskach za wysokie loty literackie, wykraczające daleko poza przyciasne ramy
    "zwykłej" fantasy...

    --
    _____________

    Socjalizm - to opium dla ludu!

  • 18. Data: 2015-01-25 15:21:20
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w
    : (...)
    : przypadku usypiał a w drugim wyłączał (zamykał). Zanim odkryłem różnicę,
    : to głowiłem się czemu czasem dużo szybciej się rozładowywał... :-)
    :

    Wrócę do tematu, jako że ostatnio zobaczyłem coś z nim związanego. Otóż pewnej
    nocy, kiedy się zerwałem ze snu, aby "odcedzić kartofelki" - usłyszałem dziwne
    popiskiwanie. Podążając w kierunku źródła - zajrzałem do pokoju, gdzie
    spoczywała moja Toshiba (baaardzo już archaiczny lapek), i ujrzałem, że nie
    tylko piszczy, ale i mruga lampkami. Zdziwiło mnie to niepomiernie, jako że...

    1.. Pozostawiłem ją NA PEWNO wyłączoną, widziałem jak gaśnie, i światełka
    też przestały mrugać. A było to wiele godzin przed owym incydentem, co ma
    znaczenie ze względu na to, że:
    2.. Bateria mego lapka jest już w stanie agonalnym, i nawet po pełnym
    naładowaniu - nie wytrzymuje nawet 25 minut pracy. Jak długo wytrzymuje w stanie
    "wstrzymania" systemu to nie wiem, bo mam ustawioną opcję, że gdy jest na
    baterii, a nie "wzbudzam" jej jakimś swoim działaniem (klawiatura, mysz) - to ma
    ona obowiązek się zahibernować już po 20 minutach. Czyli zanim padnie bateria.

    A tu nagle - Toshiba robi najwyraźniej "zmartwychwstanie", i to bez zauważalnej
    przyczyny. Czary jakie, czy cóś? Przyznam, że mocno mnie to zaniepokoiło, a
    przestraszył bym się znacznie mocniej, gdyby komp miał dostęp do netu. Na
    szczęście nie wpinam do niego modułu Wi-Fi, bo mi na plaster. Ale zastanawiam
    się właśnie, czy i mój stacjonarny nie wstaje nagle w środku nocy, żeby sobie
    poharcować bez nadzoru. Parę dni temu podłączyłem do Liveboxa zegar sterujący,
    który go odłącza od zasilania...

    Moja Toshiba chodzi pod "Okienkami" [jak-to-szyba ;) ] w niemniej archaicznej
    wersji XP, s.p.2, natomiast do jej BIOSu dostać się nie umiem, bo nie wiem
    nawet - jaki klawisz wcisnąć podczas rozruchu? Nie skutkuje ani [Del],
    ani żaden z eF-ów...

    --
    ____________________________

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak
    troskliwie dbają o swój elektorat, że i pokrzywdzonych,
    i wyzyskiwanych... przybywa!

  • 19. Data: 2015-01-26 19:12:39
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 22:53, Marek pisze:

    > Pech, no ale ok. Czy akumulatorowi Li-Jon nie szkodzi rozładowanie do zera?

    zbyt niskie napiecie na ogniwach powoduje powstawanie nieodwracalnych
    reakcji chemicznych i utratę pojemnosci

    --
    @foe_pl