  • Data: 2016-02-09 14:59:57
    Temat: Re: Problemik algorytmiczny
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, February 9, 2016 at 2:42:57 PM UTC+1, Adam M wrote:
    > Problem jest ciekawy i metoda rozwiazania zelzy do ilosci punktow:
    > - przy malej ilosci punkow metoda brut-froce lub kazda z wyzej wymienionych metod
    poradzi sobie calkiem niezle
    > - przy duzej ilosci punktow lepsze jest podejscie graficzno-matematyczne.
    > tworzymy graficzna reprezentacje rozlozenia punktow i lagorytmy analizy obrazu
    pozwalaja wybrac nam wrunki graniczne do przeszukiwania (miejsca gdzie jest
    najwieksze zageszczenie punktow - najbardziej ciemne miejsca). Metoda ta jednak ma
    jedna podstawowa wade - gdy rozmieszczenie punktow jest losowo rownomierne (bialy
    szum) graficzna metoda wyznaczenia warunkow brzegowych wyszukiwania padnie na twarz -
    ale w tym przypadku chyba kazda metoda padnie na twarz i losowe wybranie punktu
    bedzie najlepsze/najtansze obliczeniowo (bo i tak punkty sa rozlozone losowo ale
    rownomiernie ;-) )

    Czy moje założenie, że optymalne rozwiązanie musi mieć na obwodzie okręgu 3
    punkty, jest prawdziwe?