  • Data: 2016-10-05 01:21:27
    Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
    Od: Scobowski <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.09.2016 o 18:10, z pisze:
    > Zasłyszałem właśnie w radiowej trójce o problemach posiadacza samochodu
    > 4WD na przeglądzie technicznym.
    > Podobno został zbesztany przez obsługę że nie poinformował o napędzie na
    > 4 koła bo przy sprawdzaniu hamulców można takie auto uszkodzić.
    >
    > Ktoś coś wie? Przecież te stacje są tak szczegółowo opisane przepisami i
    > pewnie kontrolowane że nie używają jakiegoś złomu. :-)

    Ale to nie jest Twój problem tylko diagnosty!
    Ty możesz go poinformować, że masz auto czteronapędowe; dalej - niech
    się pan diagnosta gimnastykuje. Jak mu nie powiesz - sam musi na to
    wpaść i zbadac Ci hamulce. Period.

    Ja - z zaledwie 20-letniej praktyki z czteronapdowymi osobówkami -
    napisze tylko:
    - torseny potrafią wyjechac z rolek _w_trakcie_hamowania_ (odsyłam do
    teorii torsena i maxymalnego/minimalnego przenoszonego momentu) )
    - haldexy mają to w dupie (sterownik wie, że jedna oś się kręci _powoli_
    a druga stoi, więc pewnie "wie" , że to nie warunki drogowe i nie dopina
    - inne wielopłytkowe sprzęgła międzyosiowe na przykładzie koreańczyków:
    jak w Haldexie