  • 1. Data: 2016-09-21 18:10:58
    Temat: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
    Od: z <...@...pl>

    Zasłyszałem właśnie w radiowej trójce o problemach posiadacza samochodu
    4WD na przeglądzie technicznym.
    Podobno został zbesztany przez obsługę że nie poinformował o napędzie na
    4 koła bo przy sprawdzaniu hamulców można takie auto uszkodzić.

    Ktoś coś wie? Przecież te stacje są tak szczegółowo opisane przepisami i
    pewnie kontrolowane że nie używają jakiegoś złomu. :-)

  • 2. Data: 2016-09-21 18:19:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello z,

> [...]

    > Ktoś coś wie? Przecież te stacje są tak szczegółowo opisane przepisami i
    > pewnie kontrolowane że nie używają jakiegoś złomu. :-)

    Znaczy pan ze stacji wsiadł do samochodu i nie zorientował się, ze ma
    do czynienia z 4WD?

    Co do złomu - to nie o to chodzi - chodzi o sprzęgiełka układu
    międzyosiowego - przy sprawdzaniu hamulców kręcone są koła jednej
    osi...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2016-09-21 19:37:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    >
    > Co do złomu - to nie o to chodzi - chodzi o sprzęgiełka układu
    > międzyosiowego - przy sprawdzaniu hamulców kręcone są koła jednej

    i co? mają specjalne stacje dla 4x4 z 4 rolkami?
    c'mon. Ubawiłem się serdecznie

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2016-09-21 20:42:55
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > i co? mają specjalne stacje dla 4x4 z 4 rolkami?

    Tak. Mają wózki z rolkami, które podkładają pod koła osi niemierzonej.

    > c'mon. Ubawiłem się serdecznie

    :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2016-09-21 20:43:21
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > i co? mają specjalne stacje dla 4x4 z 4 rolkami?
    > c'mon. Ubawiłem się serdecznie

    Nie, mają programy kręcące odpowiednio, albo w ogóle nie kręcą.
    Mnie pomyłka (wiedział, ale sobie źle nacisnął na pilocie) kosztowała
    600PLN. Następnym razem nawet nie próbował kręcić. Za to chyba 2 lata
    później już kręcił. Coś tam zmodernizowali i mają algorytm do badania 4x4.
    Nie wiem czy to takie śmieszne...

    Miłego.
    Irek.

  • 6. Data: 2016-09-21 20:45:23
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Tak. Mają wózki z rolkami, które podkładają pod koła osi niemierzonej.

    Oj chyba nie. Nie było żadnych zmian w rolkowni. Dokupili jakąś opcję i
    być może coś modernizowali, ale wewnątrz sprżętu.

    Nie wiem czy przypadkiem nie kręcą przeciwnie kołem nie mierzonym.
    Sprawdzę w grudniu.

    Irek.N.

  • 7. Data: 2016-09-21 20:53:30
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Irek.N. w

    > Nie, mają programy kręcące odpowiednio, albo w ogóle nie kręcą.
    > Mnie pomyłka (wiedział, ale sobie źle nacisnął na pilocie) kosztowała
    > 600PLN.

    Ciebie? Zabrał DR, wsiadł w samochód, naciskał cos na pilocie do swojego
    sprzetu, zepsuł Ci samochód i Ty za to (oprócz badania) zapłaciłeś?

    masti to przygłup, ale dalej nie rozumiem, dlaczego miałbym płacić za czyjąś
    niewiedzę/błedy

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2016-09-21 20:55:01
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:1009950863.20160921181929@pik-net.pl.invalid...

    > Znaczy pan ze stacji wsiadł do samochodu i nie zorientował się, ze ma
    > do czynienia z 4WD?

    A po czym miałby się zorientować? Jeśli był to popularny samochód osobowy,
    to widoczna różnica pomiędzy wersjami 2WD a 4 WD może być tylko w znaczku na
    tylnej klapie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2016-09-21 21:04:46
    Od: atm <...@v...pl>

    > A po czym miałby się zorientować? Jeśli był to popularny samochód
    > osobowy, to widoczna różnica pomiędzy wersjami 2WD a 4 WD może być tylko
    > w znaczku na tylnej klapie.

    No tak, ale jesli wiaze sie to z mozliwym uszkodzeniem samochodu
    diagnosta powienien profilaktycznie zapytac kierowce o to, podobnie jak
    robi anestezjolog przez znieczuleniem pytajac o leki lub dolegliwosci.
    Baaa, moglby byc nawet plan minimum w postaci kartki "informujacej o
    poinformowaniu" diagnosty o 4WD jak to z kolei ma miejsce w przypadku
    RTG i "ciezarowek". Zreszta, sam powienien do tego dojsc, sporo osob nie
    ma pojecia i nie musi miec czy ma CR, DPF, dwumase czy w/w 4WD.

  • 10. Data: 2016-09-21 21:05:35
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    yabba w

    > A po czym miałby się zorientować?

    Jego problem.
    Skoro tak podstawowej rzeczy nie potrafi zweryfikować, to nie powinien być
    diagnostą...

    --
    'Tom N'