-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.man.poznan
.pl!not-for-mail
From: Scobowski <s...@t...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
Date: Thu, 6 Oct 2016 23:47:30 +0200
Organization: POZMAN - http://www.man.poznan.pl/
Lines: 27
Message-ID: <nt6gpi$k7$1@sunflower.man.poznan.pl>
References: <57e2b114$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<nt1dhp$8el$1@sunflower.man.poznan.pl>
<57f4df62$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: c106-149.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: sunflower.man.poznan.pl 1475790450 647 62.21.106.149 (6 Oct 2016 21:47:30
GMT)
X-Complaints-To: t...@m...poznan.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 6 Oct 2016 21:47:30 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.3.0
In-Reply-To: <57f4df62$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2589700
[ ukryj nagłówki ]W dniu 05.10.2016 o 13:09, J.F. pisze:
> Zaraz - ruszam na sniegu/blocie pod gore i mam dac gaz duzy, bo powoli
> to nie da napedu na druga os ?
Dla precyzji: niezależnie od tego, czy jest to haldex czy jakakolwiek
inna wiskoza, wielopłytki czy cokolwiek:
dopięcie drugiej osi w takim przypadku jest zawsze wynikiem róznicy
prędkości obrotowej kół pomiedzy osiami.
Stopień tego spięcia osi będzie wynikał zapewne z róznicy szybkości,
między osiami jak i poszczególnymi kołami (szpera, torsen albo eds/ebd
czy inne dohamowywanie "najszybszych" kół na "dodatkowej" osi).
Wszystko zależy od sprytnego zaprogramowania sterowników.
Całkiem niezależnie od warunków zadziała ci TYLKO układ z dwoma
(centralny i tylny - audi V8 4.2 i modyfikowane mostem z V8 mniejsze
audice, stare subaru) albo trzema (Mummer H1, H2 - na każdej osi i
międzyosiowy) torsenami - tam nie ma "dodatkowej" osi. Założeniem jest
napędzanie wszystkich kół, tak, jak powinno być!
Jeśli masz wiskozy, wielopłytki albo cokolwiek innego - tam już
elektronika decyduje, co ma się z czym kręcić. W takim wypadku sterownik
po prostu jest oprogramowany na warunki badania z jedną osią bez oporu.
Teraz jaśniejsze?
Następne wpisy z tego wątku
- 15.10.16 02:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław