eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym › Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.man.poznan
    .pl!not-for-mail
    From: Scobowski <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
    Date: Thu, 6 Oct 2016 23:47:30 +0200
    Organization: POZMAN - http://www.man.poznan.pl/
    Lines: 27
    Message-ID: <nt6gpi$k7$1@sunflower.man.poznan.pl>
    References: <57e2b114$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <nt1dhp$8el$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <57f4df62$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: c106-149.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: sunflower.man.poznan.pl 1475790450 647 62.21.106.149 (6 Oct 2016 21:47:30
    GMT)
    X-Complaints-To: t...@m...poznan.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 6 Oct 2016 21:47:30 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.3.0
    In-Reply-To: <57f4df62$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2589700
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 05.10.2016 o 13:09, J.F. pisze:

    > Zaraz - ruszam na sniegu/blocie pod gore i mam dac gaz duzy, bo powoli
    > to nie da napedu na druga os ?

    Dla precyzji: niezależnie od tego, czy jest to haldex czy jakakolwiek
    inna wiskoza, wielopłytki czy cokolwiek:

    dopięcie drugiej osi w takim przypadku jest zawsze wynikiem róznicy
    prędkości obrotowej kół pomiedzy osiami.

    Stopień tego spięcia osi będzie wynikał zapewne z róznicy szybkości,
    między osiami jak i poszczególnymi kołami (szpera, torsen albo eds/ebd
    czy inne dohamowywanie "najszybszych" kół na "dodatkowej" osi).
    Wszystko zależy od sprytnego zaprogramowania sterowników.

    Całkiem niezależnie od warunków zadziała ci TYLKO układ z dwoma
    (centralny i tylny - audi V8 4.2 i modyfikowane mostem z V8 mniejsze
    audice, stare subaru) albo trzema (Mummer H1, H2 - na każdej osi i
    międzyosiowy) torsenami - tam nie ma "dodatkowej" osi. Założeniem jest
    napędzanie wszystkich kół, tak, jak powinno być!

    Jeśli masz wiskozy, wielopłytki albo cokolwiek innego - tam już
    elektronika decyduje, co ma się z czym kręcić. W takim wypadku sterownik
    po prostu jest oprogramowany na warunki badania z jedną osią bez oporu.

    Teraz jaśniejsze?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: