    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problemy z tankowaniem
    Date: Thu, 29 Feb 2024 17:55:33 +0100
    <urpphs$i1c$2$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <8b8iybttti23$.1mmlj0ienf76f.dlg@40tude.net>
    <urq0lj$i1c$5$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <jcapjycn1msp$.1czke5k1o8vut.dlg@40tude.net>
    <urq8vl$i1d$5$niusy.pl@news.chmurka.net>

    On Thu, 29 Feb 2024 16:48:04 +0100, io wrote:

    > Daj spokój, już samo to, że na co drugiej stacji postój będzie trwał
    > zamiast minuty (tyle wynosi rozkładowy postój na wielu nawet
    > nienajmniejszych stacjach), minut 15, byłoby wystarczającym powodem by
    > się tym nie pieprzyć by nie mieć na głowie połowy pasażerów

    Można dac twarde reguły - samochody ladujemy i rozładowujemy tylko na
    stacjach krancowych. Choc oczywiscie zaraz się znajda tacy, którym
    pasuje 100km przed koncem :-)

    Poza tym mozna odczepiac/doczepiac calymi wagonami, choc i to ma swoje
    ograniczenia ..

    > narzekających na długie postoje, że jakby nie było 'to by dwa razy
    > szybciej dojechał'. A sztuka to sztuka, masz promocje na wiele sztuk, Ty
    > 1 sztuka a twój samochód sztuk 10, ale to nawet jakbyś wpadł w promocję
    > 15% (a nie 30) to nadal twój samochód kosztuje Cię 5x (bez niego było
    > 10x) więcej niż Ciebie, więc i tak nie zapłacisz.
    >
    > Takie coś można sobie wyobrazić, ale w kategoriach przyszłości, że Ci
    > ludzie w Twizy są zbierani po mieście, potem zebrani przyłączani do
    > pociągu ... pokazywałem dawno temu filmik, ale ... nie masz Twizy a to
    > jest tylko pomysł.

    twizy to kolej moze tanio wynajac klientowi u celu, nie trzeba tego
    przez Polskę wozic :-)

    > No więc nie jedziesz do Wiednia kuszetką, proste.

    Pociąg troche jedzie, 6h min, więc czemu nie.
    Gorzej, ze bezpośredniego nie ma.

    A co tam, mozna sobie powiedziec, ze przesiadki to dobra rzecz :-)

    > Całkiem możliwe, ale średnia jest połowę tego.

    Ale tu nie chodzi o srednią - krótsze trasy mogę przesiedziec,
    albo przejechac samochodem :-)

    > No i znowu, od Ciebie nie ma, ale do Warszawy w kierunku Katowic,
    > Krakowa i Gdańska takie są. A jeszcze jadą 160 km/h a nie 200.

    mniej km, to tez nie dziwne, ze szybciej.
    aczkolwiek najszybszy 2:22 ... trudno samochodem przegonic.

    Podobnie np widzę Wrocław Opole pociąg niecała godzina.
    Autostrade przelecę szybko, ale trzeba do niej dojechac i zjechac
    ... no, na dworzec tez trzeba dojechac ..

    > Są, pisaliśmy tutaj o tym już kilka razy.

    Tak, znalazlem, 69 zl ... nawet niedrogo ...

    > Znowu, nie byłem w schronisku i nie wiesz, że jak nie masz pościeli to
    > musisz za jej pranie zapłacić i wychodzi właśnie np te 70zł. Ale warunki
    > nadal spartańskie, pokoje wieloosobowe, ludzie potrafią chrapać mimo
    > ciszy nocnej, wspólna toaleta.

    No, w pociągu tez cicho nie będzie ...

    > Ale gdzie? W schronisku jest, to raczej typowa potrzeba. W nowoczesnym
    > pociągu pewnie też, ale może dodatkowo płatny.

    W tej Kapsule.

    > Cyganie mają spanie na "parkingach" we krwi, ale niestety nie jesteś
    > Cyganem.

    Na parkingu nie problem, ale w czasie jazdy sie na razie nie da :-(

    > Ale bilety? Noclegi mogą być tanie, bilety już tańsze niż 30% chyba
    > nigdy nie są. Chyba, że autobusowe.

    Noclegi w ciekawych miejscach sie trzymają.
    A Dojczebahn mial promocje

    tygodniowych nie widze, ale są dzienne
    https://int.bahn.de/pl/oferty/regionalny/bilet-jedno
    dniowy-na-niemcy

    46 euro niby niemało, ale jak wybieram w piątek dla 2 osob, to juz
    55 euro. I jeszcze mozna zabrac 3 dzieci do 15 lat ...

    > Więc sobie go kup na miejscu :-)

    Są wypożyczalnie.
    tylko za darmo to to nie jest ... i dlatego autostrady pełne
    samochodow osobowych :-)

    J.