  • 1. Data: 2024-02-27 23:11:47
    Temat: Problemy z tankowaniem
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    Zajeżdżam na stację a tu ... jakieś dziwne oznaczenia paliw np E10. No i
    rozterka co wybrać...

    Wygląda, że tak się zajeździłem pociągami i elektrykami, że aż
    przegapiłem zmianę oznakowania.

    Coś wlałem, ale szczerze mówiąc nie wiem czy dobrze bo mi samochód jakoś
    tak szybciej jechał...

    :-)

  • 2. Data: 2024-02-28 07:27:19
    Temat: Re: Problemy z tankowaniem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Feb 2024 23:11:47 +0100, io wrote:
> [...]
    > przegapiłem zmianę oznakowania.
    >
    > Coś wlałem, ale szczerze mówiąc nie wiem czy dobrze bo mi samochód jakoś

    Przegapiles internet?

    Wielki hałas był o to, ze teraz benzyna ma zawierac 10% etanolu.
    stad E10. Bioetanolu. taki unijny przepis.
    Podobno niektorym samochodom moze zaszkodzic.

    J.

  • 3. Data: 2024-02-28 09:29:58
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Unia daje Ci wybór
    - lejesz 98 i płacisz więcej
    - lejesz E10 i patrzysz czy silnik się rozpierdala

    Tak czy siak płacisz więcej bo nawet sprawdzenie "czy lać" KOSZTUJE ;-)

    Taka ta SKOOOORWIONA UE jest ;=-)

  • 4. Data: 2024-02-28 12:46:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.02.2024 o 07:27, J.F pisze:

    > Przegapiles internet?
    >
    > Wielki hałas był o to, ze teraz benzyna ma zawierac 10% etanolu.
    > stad E10. Bioetanolu. taki unijny przepis.
    > Podobno niektorym samochodom moze zaszkodzic.

    Czytałem, ale nie myślałem, że mnie to dotknie przy dystrybutorze :-)

    A najbardziej śmieszy mnie, że dopiero po 3 miesiącach mnie dotknęło :-)

    Ile ja pieniędzy zaoszczędziłem. Gospodarka co prawda gorzej z tego
    powodu funkcjonowała, ale ja mogę być z siebie dumny.

  • 5. Data: 2024-02-28 12:47:44
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.02.2024 o 09:29, _Master_ pisze:
    > Unia daje Ci wybór
    > - lejesz 98 i płacisz więcej

    98 jest bez dodatku?

    > - lejesz E10 i patrzysz czy silnik się rozpierdala
    >
    > Tak czy siak płacisz więcej bo nawet sprawdzenie "czy lać" KOSZTUJE ;-)

    No ja za bardzo nie płacę, już dawno wprowadzili a ja dopiero teraz
    zauważyłem :-)

    > Taka ta SKOOOORWIONA UE jest ;=-)

    Dlatego kocham UE ;-)

  • 6. Data: 2024-02-28 14:42:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Feb 2024 12:46:04 +0100, io wrote:

    > Czytałem, ale nie myślałem, że mnie to dotknie przy dystrybutorze :-)

    Wystarczy nie patrzec uważnie i nie ma dotykania.
    Nie zauwazasz E10, i nie masz problemów :-P

    > A najbardziej śmieszy mnie, że dopiero po 3 miesiącach mnie dotknęło :-)

    To juz 3 miesiące?

    > Ile ja pieniędzy zaoszczędziłem. Gospodarka co prawda gorzej z tego
    > powodu funkcjonowała, ale ja mogę być z siebie dumny.

    No, moze lepiej. Z uwagi na Putina zmniejszenie zuzycia ropy wysoce
    pożądane.
    Ale to takie trudne rozstać sie z wygodnym samochodem :-)

    J.

  • 7. Data: 2024-02-28 14:58:29
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.02.2024 o 14:42, J.F pisze:

    > Wystarczy nie patrzec uważnie i nie ma dotykania.
    > Nie zauwazasz E10, i nie masz problemów :-P

    Nie mogę nie zauważać, jakoś muszę wybrać pistolet :-)

    > To juz 3 miesiące?

    Artykuł przeczytałem, że od początku tego roku. Do 3 miesięcy brakuje
    kilku dni.

    > No, moze lepiej. Z uwagi na Putina zmniejszenie zuzycia ropy wysoce
    > pożądane.
    > Ale to takie trudne rozstać sie z wygodnym samochodem :-)

    A to zależy jak daleko i dokąd się jedzie. Na długie trasy kolej jest
    generalnie wygodniejsza. Wsiadasz, zajmujesz się czym tam chcesz a nie
    wypatrywaniem ..ujków. Krótkie, elektryczne Twizy przebija wszystko.

  • 8. Data: 2024-02-28 15:59:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Feb 2024 14:58:29 +0100, io wrote:

    > Nie mogę nie zauważać, jakoś muszę wybrać pistolet :-)

    "95" nie zostało?

    > Artykuł przeczytałem, że od początku tego roku. Do 3 miesięcy brakuje
    > kilku dni.

    Luty sie dopiero konczy. to 2 miesiące raptem.

    > A to zależy jak daleko i dokąd się jedzie. Na długie trasy kolej jest
    > generalnie wygodniejsza. Wsiadasz, zajmujesz się czym tam chcesz a nie
    > wypatrywaniem ..ujków. Krótkie, elektryczne Twizy przebija wszystko.

    Kolej swoje zalety ma, ale jak chcesz np z Pcimia do Garwolina, to się
    kończą :-)

    J.

  • 9. Data: 2024-02-28 16:45:59
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.02.2024 o 15:59, J.F pisze:

    > "95" nie zostało?

    Na pistolecie nie.

    > Luty sie dopiero konczy. to 2 miesiące raptem.

    Ok, 2. Myślałem, że miesiące od 0 się numeruje :-)

    > Kolej swoje zalety ma, ale jak chcesz np z Pcimia do Garwolina, to się
    > kończą :-)

    Jechałeś? Czy tak jak z elektrykami?

    Ja pisałem, że zależy jak daleko i dokąd a nie tylko jak daleko.
    Problemy z ostatnimi kilometrami są, ale przy odległych połączeniach
    główny dystans w 1-szej klasie przemierza się naprawdę wygodnie a nie
    tak, jak kierując samochodem. I wielokrotnie taniej, bilet 500km potrafi
    kosztować 24zł i zero eksploatacji. Nie żebym reklamował, ale takie są
    fakty.

  • 10. Data: 2024-02-28 16:58:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Feb 2024 16:45:59 +0100, io wrote:

    > Na pistolecie nie.

    Tankowałem niedawno benzynę, i pamietam, ze mnie to E10 też uderzyło,
    ale gdzies musiało 95 być, bo nie pamietam problemów z wyborem.

> [...]
    > główny dystans w 1-szej klasie przemierza się naprawdę wygodnie a nie
    > tak, jak kierując samochodem. I wielokrotnie taniej, bilet 500km potrafi

    A taksówka na "ostanie kilometry" przebije koszt paliwa :-)

    > Nie żebym reklamował, ale takie są fakty.

    Zależne od tego skąd, dokąd, w ile osób, jakie bagaże itp.
    Samolot też mocno przereklamowany :-)

    Ale istotnie - pociag np Częstochowy do Wrocławia 2h jedzie,
    samochodem trudno wygrac ... o ile ma sie dobre ostatnie km :-)

    Znajomych mam o 30km - pociąg 100km/h zap*, a ja mam ograniczenia do
    40 :-(
    No i piwa/wina/wódki mogę sie napic, jak pociągiem przyjadę.

    Ale ... potrafi się spóźnić godzinę. Nawet bym rzekł, ze często ...

    J.