    Subject: Re: Procesor z USB udający device type UART
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5642430f$0$702$65785112@news.neostrada.pl> <n1u2k9$hji$1@dont-email.me>
    <56431ccf$0$22823$65785112@news.neostrada.pl>
    <n1vpai$qku$1@dont-email.me> <56436d35$0$686$65785112@news.neostrada.pl>
    <n1vrh5$4lf$1@dont-email.me>
    <5643944f$0$22824$65785112@news.neostrada.pl>
    <n20b19$81s$1@dont-email.me> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <n20drk$jtq$1@dont-email.me>
    <5643c0a6$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>
    <n20fga$q41$1@dont-email.me>
    From: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>
    Date: Wed, 11 Nov 2015 23:53:33 +0100

    W dniu 2015-11-11 o 23:31, Pszemol pisze:
    > "Piotr Dmochowski" <i...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Problem z Twoim pomysłem pojawi się, gdy do szyny USB będą
    > podłączone dwa identyczne moduły rozmawiające z identycznym
    > typem urządzeń do kórych użytkownik będzie chciał mieć intymny
    > dostęp znając ich fizyczną lokalizację i przypisanie do reszty systemu.
    Ale jakoś je trzeba rozróżnić. Ja bym wolał dać jakie zworki cz inny
    obrotowy przełącznik podający np. kod od 0 do 7, który będzie wysłany
    jako fragment odpowiedzi niż uzależniać działanie aplikacji od
    kolejności inicjalizacji portów. Jak rozpoznasz dwa takie same moduły
    jeżeli po restarcie zmieni się kolejność podłączenia? Możesz
    zagwarantować że zawsze jest ta sama sekwencja? Co będzie jak padnie hub
    i zmieni się liczba portów, jakieś id czy inny detal i regułka
    wyszukująca nie zadziała?

    > Wymiana takiej płytki modułu (po burzy, po awarii) powinna dać
    > rezultat w postaci automatycznej rekonfiguracji podłączonych
    > urządzeń w to samo miejsce w architekturze całego urządzenia
    > i być do odróżnienia od sytuacji gdy ktoś dokłada nową płytkę
    > a nie wymienia uszkodzonej. Przypominam że płytki są identyczne
    > pod wpływem typu samej płytki (np. po prostu porty RS485)
    > i pod wpływem typu urzadzęń do jakich akurat są podłączone.
    Ja bym jednak nie mieszał funkcji, złącze niech przekazuje dane, moduł
    niech raportuje co przekazuje lub do czego sam jest podłączony.

    Piotrek