    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Procesor z USB udający device type UART
    <5642430f$0$702$65785112@news.neostrada.pl> <n1u2k9$hji$1@dont-email.me>
    <56431ccf$0$22823$65785112@news.neostrada.pl>
    <n1vpai$qku$1@dont-email.me> <56436d35$0$686$65785112@news.neostrada.pl>
    <n1vrh5$4lf$1@dont-email.me>
    <5643944f$0$22824$65785112@news.neostrada.pl>
    <n20b19$81s$1@dont-email.me> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <n20drk$jtq$1@dont-email.me>
    <5643c0a6$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>
    <n20fga$q41$1@dont-email.me> <5643c6ef$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 12 Nov 2015 00:08:35 +0100

    Pan Piotr Dmochowski napisał:

    > Ale jakoś je trzeba rozróżnić. Ja bym wolał dać jakie zworki cz inny
    > obrotowy przełącznik podający np. kod od 0 do 7, który będzie wysłany
    > jako fragment odpowiedzi niż uzależniać działanie aplikacji od
    > kolejności inicjalizacji portów. Jak rozpoznasz dwa takie same moduły
    > jeżeli po restarcie zmieni się kolejność podłączenia?

    KERNEL=="sd[a-z]", ACTION=="add|change", \
    ENV{DEVPATH}=="/devices/*/1-1/1-1:1.0/host*", SYMLINK+="USB1"

    KERNEL=="sd[a-z]", ACTION=="add|change", \
    ENV{DEVPATH}=="/devices/*/1-2/1-2:1.0/host*", SYMLINK+="USB2"

    ...i kolejne analogiczne linijki opisujące reszte portów w systemie.

    Akurat jakiś tydzień temu miałem potrzebę, by takie same urządzenia
    usb-storage były rozpoznawane na podstawie dziurki, do której zostały
    podłączone. I są -- tworzy się dla nich link /dev/USBn, w zależności
    od fizycznego umiejsowaienia, a niezależny od kolejności odnajdowania
    (tak jak to jest w przypadku samych urządzeń /dev/sda, /dev/sdb...).
    Tego właśnie potrzebowałem i dokładnie to mam.

    > Możesz zagwarantować że zawsze jest ta sama sekwencja? Co będzie
    > jak padnie hub i zmieni się liczba portów, jakieś id czy inny detal
    > i regułka wyszukująca nie zadziała?

    Obrotowe przełączniki, to ja miałem w urządzeniach podłączanych do
    łańcucha SCSI. Dziękuję, wystarczy, przypuszczam, że juz nie chcę.

    --
    Jarek