    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 17 Aug 2021 10:02:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Program monitora (albo Basic) do 6800
    From: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 16 sierpnia 2021 o 10:56:43 UTC-5 Atlantis napisał(a):
    > Kolejne pytanie związane z tematyką retro. :)
    > Jakiś czas temu zacząłem budować modułowy komputer na 6502: płyta z CPU
    > i pamięciami + dodatkowe płytki z różnymi peryferiami. Projekt jest już
    > właściwie na ukończeniu - udało mi się uruchomić większość układów i
    > przeportować na to EhBasica, który pełni funkcję "systemu operacyjnego".
    >
    > W międzyczasie z ciekawości zbudowałem alternatywną płytę CPU,
    > wykorzystującą procesor MC6802. Ze stroną sprzętową nie było problemu -
    > udało mi się napisać procedury do obsługi najważniejszych peryferiów.
> [...]

    Nie znam takowego poza tym co moglbys wygrzebac z starych komodorkowych
    romow/cartrige.
    Ja bym chyba wolal sobie taka platforme nieco unowoczesnic i spiąć z PC aby robic
    dewelopment.
    Jak sobie bys ogarnal cos na miare actionreplay-a sterowanego z PC to mialbys
    wygodniej i szybciej. Szczegolnie ze mozesz sobie i zegar odpinac i masz kontrole nad
    dostepem do pamieci itp.
    Ale to inne podejscie i moze ci nie pasowac.

    Co do systemu operacyjnego to akurat nie jest az takie trudne jak patrzysz na
    funkcjonalnosc basica. Byle dobrze sobie dobrac ramy jak bedziesz kodowac (basic vs
    ciscovy ios vs cos ala rest api)
    Daj znac co ci sie wykluło.