  • Data: 2014-11-20 16:04:44
    Temat: Re: Projekt 30
    Od: "bartosz" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Co najmniej pewna część podda się ostrej samodyscyplinie po to,
    > żeby "później móc sobie poszaleć".
    > Bez egzekucji *później* - nic nie zrobisz.
    > Mało, w bardzo wielu dziedzinach sama "egzekucja później"
    > wystarcza, na drogach też by starczała, oprócz podwyższonego
    > narzekania Cavallino na kapeluszników ;) (bo że część
    > kierujących jechałaby "nadostrożnie" to prawda).

    > Nie, nie ma takiej potrzeby.

    A jednak.

    > Jest bardzo prosta konstrukcja - choć nie tak prosta implementacja,
    > jako że spory o przypadki wątpliwego pierwszeństwa nie są
    > aż tak rzadkie, ale z drugiej strony znaczna większość przypadków
    > potrzeby zastosowania (tego pierwszeństwa) jest prosta i dość jasna.
    > I okazuje się, że to całe szkolenie nie daje NIC.

    Czy to jest argument przeciw szkoleniu jako takiemu? Moze trzeba szkolic
    inaczej?
    Przypomniala mi sie scena z Psow - tam bohaterka podaje tez ciekawy argument
    przeciw szkole: "bo znow mnie wszyscy beda pierdolic" :>

    > Z trzeciej strony, z tym szkoleniem rzeczywiście coś może być
    > nie tak, skoro nieraz obserwowałem jak samochód "L" zupełnie
    > NIEPOTRZEBNIE (pusto na drodze) przejeżdża blisko rowerzysty
    > lub pieszego.
    > Pytanie co innego ma zrobić rząd, skoro nie KARAĆ przy takich
    > zdarzeniach :>

    Od tego jest rzad, aby wymyslec, co ma robic przy takich okazjach.
    Karanie _zawsze_ obraca sie przeciw rzadowi. Tzn. obywatel zawsze znajdzie
    sposob, by sobie ukaranie odbic i rzad nie jest w stanie nic na to poradzic.

    > IMO właśnie takie kryterium byłoby błędne - bo wśród
    > jeżdżących bez PJ znaczną większość stanowiłaby WYSELEKCJONOWANA
    > grupa takich typów, którzy PJ nie mają, bo sąd im je zabrał
    > za wyczyny na drodze.

    Co nie oznacza, ze _wszyscy_ ci ludzie jezdza zle.

    > Od biedy można by przystać na statystykę sprawców wypadków,
    > w których jedna ze stron nie ma PJ, nigdy nie miała i nigdy
    > nie była dotąd karana w kategorii ruchu drogowego.
    > Ale dla odmiany byłyby w niej kilkuletnie dzieci, które
    > dorwały się do "auta z kluczykiem" :>

    Nie przesadzaj, ile jest takich przypadkow?

    > Tak więc w zasadzie pozostaje grupa "pomiarowa" która LEGALNIE
    > może jeździć bez PJ, tak aby nie była "preselekcjonowana".

    > Prosząc pieszego żeby szedł obok ;)
    > Oczywiście żartuję - ale odmierzenie "prędkości pieszego" co
    > najwyżej stanowi problem techniczny (dla samochodu), więc
    > odpowiedź powinna brzmieć: "kupując automat" :> (z "ciągiem
    > korkowym" w zestawie).
    > Po prostu, poruszanie sprawy trudności utrzymywania 5km/h
    > jest nie na miejscu, skoro NIE TU leży problem.

    Jak pisalem wczesniej, skupiasz sie niepotrzebnie na pytaniu pomocniczym.

    > A już w przypadku stosowania "niekaralności +10" jest to
    > absurd absolutny.

    > A, przepraszam!

    > No cóż - "od zawsze" uważam jak uważam, że brak "znikomej
    > szkodliwości" w KW jest błędem, na mój rozum narusza zasady
    > sprawiedliwości społecznej (czyn "niższej kategorii" karalności
    > jest obłożony ostrzejszymi kryteriami karnymi, niż przestępstwo,
    > przecież to narusza poczucie sprawiedliwości).

    Masz oczywiscie racje, ale konstrukcja prawna przewiduje przeciez stosowanie
    pouczenia, ze jeszcze raz wroce do tego samego argumentu. I to ten rodzaj
    prewencji mozna i nalezy stosowac w takich przypadkach.

    > Nie było :)
    > Ale... ale przecież POLICJA, SM i ITD nie bardzo by ich karali,
    > ze względu na sławne "+10" do postępowania mandatowego, pieszy
    > musiałby więc spowodować wypadek, żeby przekroczeniem prędkości
    > zajął się sąd :D

    Ale pieszy moglby biec - i wtedy juz podpada :).

    > Ale tak je odebrałem.

    > Ono nic nie uświadamia.
    > Bezsens tkwi "sam w sobie",

    ...przeciez to oczywiste - znow skupiasz sie na pytaniu pomocniczym....

    > a nie w fakcie, że dany kierowca
    > nie ma doświadczenia z jazdą 5 km/h i niżej lub że dla
    > danego pojazdu występuje "trudność techniczna".
    > Jestem przeciwnikiem szukania istniejącej dziury tam gdzie
    > jej nie ma :)

    Hmmmm - dziura istnieje tam, gdzie jej nie ma :):)

    bart