  • Data: 2018-12-22 21:09:49
    Temat: Re: Projektowanie bazki danych
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Nie znam się na implementacji transakcyjnych baz danych, ale się wypowiem:

    > mam coś takiego jak klucz główny, w najprostszym przypadku będzie to
    > liczba 64-bitowa, czyli 8 bajtów, ale klucze mogą być różnej długości i
    > kluczem może być napis, który odczytujemy od lewej do prawej.
    > Aby nie było konfliktów z kluczami liczbowymi i napisowymi,trzeba jednak
    > wybrać Big Endian.

    Spadek prędkości będzie tylko przy zapisie. Przy pobieraniu danych będzie trzeba też
    konwertować parametry zapytań.

    > Druga sprawa: dostęp do rekordu jest bardzo szybki o ile jest on w
    > pamięci, ale wiadomo że wszystkiego nie będzie w pamięci, jak sobie w
    > takim przypadku radzić?

    A słyszał Ty o "wyszukiwaniu zewnętrznym" i B-drzewach?!? W starej książce "Algorytmy
    w C++" Roberta Sedgewicka wydanej w Polsze 1999 przez wydawnictwo RM jest na końcu
    rozdział (16) o tym.

    > Trzecia rzecz: zamiast jednego programu Exe, należało by rozbić na
    > serwer i klienty. Jak by mogły się komunikować zwłaszcza na różnych
    > komputerach w obrębie sieci lokalnej? Co użyć? może Kafkę?

    Protokół musisz wybrać lub zaprojektować sam...

    W każdym razie: powodzonka - bo bardzo się przyda...

    Szyk Cech