    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Projektowanie układu z myślą o długowieczności
    Date: Thu, 11 Dec 2014 11:20:40 +0100

    news:54894f3d$0$2165$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nigdzie nie napisałem, że uparłem się na 1wire. Napisałem jedynie, że
    > nie udało mi się znaleźć alternatywy na bardziej cywilizowanym
    > interfejsie. Przez alternatywę rozumiem mały, kompaktowy, wodoszczelny
    > czujnik, do którego nie trzeba dobudowywać interfejsu komunikacyjnego.

    Według mnie z 1wire przy odpowiednim zabezpieczeniu nie powinno być żadnych
    problemów. Ale z analogowym czujnikiem na kilku-metrowym kablu też nie
    powinno być problemu.

    Myślałem, że nigdy się o 1wire nie otarłem, ale właśnie sobie przypomniałem,
    że z 10 lat temu trafiło w moje ręce urządzenie, które u klientów "się
    przegrzewa i przestaje działać". Prawidłowy wniosek powinien być odwrotny:
    "przestaje działać i się grzeje" ale trudno winić użytkowników o złą
    interpretację gorącej obudowy. Było tam wiele podstawowych błędów, ale
    główną przyczyną powodującą "przegrzewanie się" było bezpośrednie
    podłączenie gniazda na pastylki Dallasa do nogi procesora.

    Sprawa jest dziecinnie :) prosta: załóż, że impuls ESD 8kV (szczegóły
    impulsu znajdziesz) podajesz bezpośrednio na pin 1-wire urządzenia (to samo
    dotyczy czujnika) i zadbaj o to, aby przy czymś takim żaden element nie
    dostał nic ponad "Absolute Maximum Ratings". Pamiętaj o pojemnościach i
    indukcyjnościach pasożytniczych. Aby było jeszcze lepiej możesz następnie
    zrobić to samo dla impulsu surge (wystarczy jak przyjmiesz 1kV przez 40om).
    Musisz jeszcze tylko tak napisać program, aby żadne bursty go nie
    wprowadzały w maliny. Jak to zrobisz dobrze to moim zdaniem 1wire będzie
    działało długo i burze mu nie będą straszne (chyba że wystawisz czujnik
    zamiast piorunochronu).

    Analogowy czujnik zabezpieczyć znacznie łatwiej bo nie trzeba zapewniać
    komunikacji.
    P.G.