    From: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prolific, FTDI ... USB RS-232
    Date: Tue, 1 Mar 2016 03:30:46 +0000 (UTC)

    Znalazlem cos takiego:
    Prolific USB To Serial Driver Fix
    www.ifamilysoftware.com/news37.html

    Mam tez glupi pomysl: moze kup znienawidzone, chinskie HL-340 (jak
    rozumiem, tak nazywa sie chip dla RS232, a CH340G jest dla UART?)? :)
    Pelno w sieci utyskiwan na te produkty, ale wynikaja one prawdopodobnie z
    instalowania nieodpowiednich sterownikow.
    Ten sprzedawca kabla za 1.19 USD
    www.aliexpress.com/item/HL-340-USB-to-serial-cable-C
    OM-USB-RS232-USB-9-pin-serial-cable-support-win7/325
    82654368.html
    linkuje nawet drivery
    http://pan.baidu.com/share/link?shareid=388319&uk=32
    2357029
    www.aliexpress.com/item/USB-2-0-to-RS232-Chipset-CH3
    40-Serial-Converter-9-Pin-Adapter-for-Win7-8/3258036
    4381.html

    Nie mam pojecia, czy ma on wyprowadzone wszystkie linie sygnalowe RS-232.
    To rozwiazanie ma jednak pewne zalety. Windows chyba nie ma sterownikow do
    niego w "repozytorium" - nie uaktualnia sie same do niekompatybilnej
    wersji. Poza tym ten chip jest tak tani i ma tak zla renome, ze raczej
    chinczycy nie beda podrabiac samych siebie :)
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info