    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prolific, FTDI ... USB RS-232
    Date: Tue, 01 Mar 2016 17:15:32 +0100

    On Tue, 1 Mar 2016 07:12:38 -0800 (PST), Dominik Morawiec
    <m...@g...com> wrote:
    > Te tanie przejściówki z ch340 nie mają na płytce dodatkowego ukła
    > du do konwersji napięć - przynajmniej ja ich nie widzę. Moim
    zdaniem
    > powinno być zdjęcie z adapterem poziomów logicznych jak max232 by
    > w miarę działało.

    Mógłbyś podkręcić jasnosc wypowiedzi? Ja używam przejściowek uart-usb
    od starych tel. ericssona (tzw. kabelek data). Stare ericssony miały
    standardowy uart 3.3V, a sam kabelek markowy był na układzie pl2303.
    Miałem tanie źródło tych kabelkow, obcinało się wtyk od strony tel i
    kabelek świetnie nadawał się do mcu 3.3V. Niestety trafiła mi się
    seria kabelków wyglądających identycznie jak poprzednie ale na innym
    układzie, udającym tylko pl2303. Efekt jest taki, że nawet jak się
    zrobi test loopback (zwieramy ze sobą rx i tx kabelka) weryfikując
    czy kabelek poprawnie odbiera to co sam nadaje to niestety kabelek
    "odbiera" dodatkowe smieci. Zdecydowanie linuxowy driver pl2303 nie
    radzi sobie z tym klonem..Zakładam, że pod win działa ale nie
    sprawdzałem (przecież nikt nie produkowałby czegoś co nie działa z
    win).

    --
    Marek