    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Prolog - nawracanie - jak jest implementowane
    Date: Sun, 09 Sep 2012 09:04:20 -0500

    On Sun, 09 Sep 2012 11:05:08 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Wiem, dlatego przypuszczam że nie tyle potrzebuje Prologa co pomysłow
    >solvera z Prologa do implementacji natywnej. Tak się składa że baza
    >wiedzy u mnie jest nie dość, że nietypowa, to jeszcze pochodzi z róznych
    >abstrakcyjnych źródeł, w tym niektórych dynamicznie zmieniających się.

    >Żeby włożyć Prolog do wnetrza mojej aplikacji. A w zasadzie sam solver z
    >otoczką.

    >Racja, lokalnie jednak niewiele mogę znaleźć, to malo poplurany temat w
    >PL, nawet lokalne biblioteki specjalistyczne albo niczgo nie oferują
    >albo "już wypozyczone, od 30 lat".

> [...]

    Owszem, takie byly zarzurt gdy Prolog powstawal. Wszakze odkryto
    mechanizm zwany SLD Resolution, ktory okazal sie na tyle efektywny ze
    legl u podstaw efektywnego Prologu. To jest wlasnei tem "solver" o
    ktory pytasz, i opisany ejst dokaldnie w ksaize Maluszynakiego.

    Opisany jest tez tutaj

    http://www.cis.upenn.edu/~cis510/tcl/chap9.pdf

    A.L.