  • Data: 2019-01-26 19:15:55
    Temat: Re: Prośba o namiar na przekaźnik mechaniczny
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:18czp1aeg9gnq.mryltx3f3zsx$.dlg@40tude.net...

    > I bywaly jeszcze takie z rtecia na stykach.

    Na swojej centrali miałem na potęgę rtęciowych, w obudowie przypominającej
    lampę elektronową, toteż mówiliśmy na nie "lampy". Potrafiły się sklejać od
    dużego prądu (w rejestrach, do uruchamiania bodajże mostków w wybierakach,
    drążki uruchamiał cechownik (cholera, a może na odwrót było, nie pamiętam po
    25 latach... Kto robił na centrali PC, to wie, podpowiedź PLS :)).
    Bezpieczniki równolegle 2x2.4A (nie było mocniejszego drutu), nie tak rzadko
    wylatywały, ale nie było tragedii, masowo nie leciały. Było kilka odmian,
    "niebieska" lubiła się kleić, "czerwona" znacznie rzadziej. W razie czego,
    trzeba było postukać dość solidnie (ale bez przesady) przekaźnikiem w coś
    twardego i na jakiś czas problem znikał. Związku między paleniem
    bezpieczników i klejeniem przekaźników raczej nie było.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.