  • 1. Data: 2019-01-24 15:58:54
    Temat: Prośba o namiar na przekaźnik mechaniczny
    Od: Netx <n...@g...pl>

    Witam, mam prośbę czy ktoś mógłby podać model przekaźnika który mógłbym
    kupić wysyłkowo w Polsce albo z AliExpress albo z EU który miałby cechy:
    - "wejście": cewka sterująca na 12V, pobór prądu poniżej 100mA
    - "wyjście": potrzebuję zwierać jedno wejście GPIO (pewnie 26te) w
    Raspberry PI do "gnd" w Raspberry - w momencie podania napięcia 12V
    przez inne urządzenie (sprzęt Audio).
    - mile widziane niewielki wymiary przekaźnika
    Znalazłem Polski przekaźnik:
    RM84-2011-35-1012
    ale w jego karcie produktu pisze że: Znamionowe napięcie zestyków 250V -
    to jest chyba za dużo na moje potrzeby?
    Nie potrafię znaleźć przekaźnika do w.w. celu - prośba o pomoc.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-01-24 16:03:27
    Temat: Re: Prośba o namiar na przekaźnik mechaniczny
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 24.01.2019 o 15:58, Netx pisze:
> [...]
    > to jest chyba za dużo na moje potrzeby?
    > Nie potrafię znaleźć przekaźnika do w.w. celu - prośba o pomoc.

    jest to maksymalne napięcie, nada się jak najbardziej

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 3. Data: 2019-01-24 16:52:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-24 o 16:03, tck pisze:

    > jest to maksymalne napięcie, nada się jak najbardziej

    Ale zawsze tu straszycie, że niskie napięcie (a może prąd) nie usuwa
    tlenków.

    Robert

  • 4. Data: 2019-01-24 17:09:29
    Od: Netx <n...@g...pl>

    > Ale zawsze tu straszycie, że niskie napięcie (a może prąd) nie usuwa
    > tlenków.

    Będzie przełączane kilka razy dziennie. Czyli co - utleni się i
    przestanie działać - po jakim czasie mnie więcej?

    W karcie tego przekaźnika (RM84-2011-35-1012) czytam dalej:
    - Minimalne napięcie styków: 5V - nie bardzo czaję co to jest ale na
    RacpberryPI/GPIO spodziewam się TYLKO 3.3V, jednak po zwarciu
    przekaźnika przecież będzie 0 Voltów na stykach (zwarcie).

  • 5. Data: 2019-01-24 17:14:15
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2019-01-24 o 17:09, Netx pisze:
> [...]

    *zestyków

  • 6. Data: 2019-01-24 17:20:10
    Od: Netx <n...@g...pl>

> [...]
    > RacpberryPI/GPIO spodziewam się TYLKO 3.3V, jednak po zwarciu
    > przekaźnika przecież będzie 0 Voltów na stykach (zwarcie).

    Pytam pewnie o rzeczy trywialne - ponieważ jestem bardziej informatykiem
    od software niż elektronikiem.

  • 7. Data: 2019-01-24 17:20:45
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Netx <n...@g...pl> wrote:

> [...]
    > - "wyjście": potrzebuję zwierać jedno wejście GPIO (pewnie 26te) w
    > Raspberry PI do "gnd" w Raspberry - w momencie podania napięcia 12V

    Czemu nie transoptor? 4N25 plus rezystor 1k szeregowo z diodą transoptora
    załatwi ci problem bez kłapania stykami, do tego będzie mniejszy, styki
    nie będą mu drgały i mniej pobierze prądu z linii 12 V.

    > ale w jego karcie produktu pisze że: Znamionowe napięcie zestyków 250V -
    > to jest chyba za dużo na moje potrzeby?

    Napięcie napięciem, ale teoretycznie przekaźniki potrzebują określonego
    prądu na samooczyszczanie styków. Praktycznie nigdy nie spotkałem się,
    żeby przekaźnik padł z tego powodu. Tym bardziej, jeśli mówimy o zwieraniu
    GPIO i rezystancjach, jakie są powszechnie używane jako pullupy (widzę, że
    raspi ma włączany software'owo -- koniecznie włącz).

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 8. Data: 2019-01-24 17:51:36
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-01-24 o 17:20, Netx pisze:

    > Pytam pewnie o rzeczy trywialne - ponieważ jestem bardziej informatykiem
    > od software niż elektronikiem.
    Lepszy będzie przekaźnik miniaturowy sygnałowy
    Przekaźnik miniaturowy 12V raster DIL styki 2x 2A:
    https://allegro.pl/oferta/przekaznik-miniaturowy-12v
    -raster-dil-styki-2x-2a-7495322985
    lub drożej np. w TME Relpol:
    RSM822-P-12
    Ogólnie dla takich małych napięć lepsze są przekaźniki ze złoconymi
    stykami gdzie minimalne prądy muszą płynąć na poziomie 1mA czyli 3,3kR
    dla 3,3V.
    Dla RM84-2011-35-1012 wymagany minimalny prąd zestyku to 5mA czyli na
    3,3V pinie musisz dać podciąg <=680R aby styli się czyściły.

    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2019-01-24 18:09:23
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 24.01.2019 o 17:20, Netx pisze:

    > Pytam pewnie o rzeczy trywialne - ponieważ jestem bardziej informatykiem
    > od software niż elektronikiem.

    Hmm... dziwnie, jesteś informatykiem ale pisać umiesz.
    Chyba coś ukrywasz - musisz być również filologiem polonistą!
    Ty przebiegły szczurze!

    --
    Kaczin

  • 10. Data: 2019-01-25 11:29:50
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2019-01-24 o 15:58, Netx pisze:
> [...]
    > przez inne urządzenie (sprzęt Audio).
    > - mile widziane niewielki wymiary przekaźnika

    W takich sytuacjach dobrze radzą sobie przekaźniki kontaktronowe, na
    przykład stary, ale jary:

    https://allegro.pl/oferta/przekaznik-kontaktronowy-k
    -8-402-3-12v-7685397462

    A jeśli chcesz mały, to: