    From: Maciej Pilichowski <P...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Date: Thu, 05 Aug 2010 07:17:49 +0200

    On Wed, 04 Aug 2010 23:51:20 +0200, Student <a...@o...pl> wrote:

    >Jakie s? szanse na znalezienie pracy w branży, "programistycznej" bez
    >dyplomu wyższej uczelni ?

    Duzo mniejsze niz z dyplomem. Jasne, ze raz na jakis czas trafia sie
    porzadniejsza firma szukajaca ludzi, ale na ogol tak to nie wyglada --
    zgloszenia sa odsiewane bardzo szybko na podstawie w sumie blahych
    rzeczy.

    Nie rzecz w tym, ze Ty jestes beznadziejnie kiepski, tylko po co
    rozmawiac z Toba, skoro sa lepsi kandydaci?

    > Studiowałem na jednym z lepszych wydziałów,
    >pozaliczałem dosyć sporo przedmiotów, teraz spier****łem sobie rok

    >Teraz czy jaki? pracodawca zechce ze mn? rozmawiać, jeżeli jestem
    >drop-outem,

    Sekunda, wyleciales z uczelni czy tez masz rok w plecy? Bo to sa dwie
    rozne rzeczy.

    > ale chodzi mi też o tak? pracę rozwojow? ,

    Zapomnij. Takiej pracy jest niewiele i wymagania sa wyzsze.

    >a nie dłubanie
    >jaki? banerów we flash-u :D.

    Wlasnie taka. Bo tu liczy sie to, ze jestes tani chetny i masz juz
    zrealizowane 2-3 projekty z sensem.

    >Dalej, czy jakie? ukończone projekty w dziedzine freelancing-u co? mi
    >dadz? ?

    Przede wszystkim. Doswiadczenie jest jeszcze wazniejsze niz dyplom (i
    to duzo).

    >Słyszałem, że np. praca przy projektach, ukonczonych, chociazby
    >opensourcowych takich jak na sourceforge'u daje bardzo dużo, ale co z
    >tego skoro na razie nie mam dyplomu :(

    Jezeli bedziesz mial ogromne doswiadczenie, to mozesz miec i skonczona
    tylko podstawowke. Rzecz w tym, ze czas sie nie kompresuje, to
    doswiadczenie zdobedziesz za 10 lat, a do tej pory cos trzeba ze soba
    zrobic, nieprawdaz?

    >Pewnie szanse s? znikome, bo w dziale kadr każdej większej firmy pracuj?
    >ludzie po zarz?dzaniu etc. i oni maj? własne procedury z góry co maj?
    >robić ....

    Kadry sa przyjecia i wykonania "zlecenia" szefa danego dzialu. Jak
    szef mowi -- szukamy hippisa do dzialu IT, to ma byc hippis i kadrom
    nic do tego.

    milego dnia, hej

    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/