  • 21. Data: 2020-09-07 14:14:52
    Temat: Re: Prostownik 15A
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 7 września 2020 o 02:55:02 UTC+2 J.F. napisał(a):

    > IMO - co jest dobre dla trakcyjnego nie zaszkodzi tez rozruchowemu.
    > Konstruktor samochodu raczej nie mial wyboru - zrobil jak mogl, a nie
    > najlepiej. Co najwyzej mogl dobrac oprymalne napiecie.
    >
    > Teraz ponoc sa ambitniejsze algorytmy w samochodzie ... i to juz nie
    > jest stale napiecie ...

    Masz rację.

  • 22. Data: 2020-09-07 18:10:45
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-09-06 o 07:26, J.F. pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=dUuHbVZ8flQ
    >
    > taa ... zabezpieczenie termiczne wazna rzecz ... a ja glupi nigdy nie
    > dawalem ...
    >

    > Na jaka moc wam wygladaja te transformatory?
    > Ja bym im dal z 50VA, toroid troche wiecej, ale chinczycy juz mnie nie
    > raz zaskoczyli.
    > Postep w blachach czy w plastikach - i 100C izolacji nie przeraza ?

    Bo to wszystko jest robione na zasadzie im większa cyfra tym lepiej dla
    ludzi którzy po prostu nie znają się.
    Dlaczego? Bo pięknie wygląda na etykietce a taki sprzęt i tak kupują w
    marketach osoby do ładowania jakiegoś starego 45..60Ah z Seiczento w
    zimie i te 15A to ma przez 30 sekund a potem prąd ładnie spada i
    prostownik "daje rady".

    A co zrobić aby mój produkt się sprzedawał? Napiszmy pincet Amper, tak
    jak na kablach "rozruchowych" z kilogramem gumy i drucikiem jak do
    lampek choinkowych.

    Kto posiadający akumulatory trakcyjne kupuje takie prostowniki do nich?
    No nikt. Jak się trafi nawiedzony klient to na gwarancji się wymieni ten
    jeden na 10 tysięcy. Jest wkalkulowany w cenę...

    Sam mam jakiegoś Einhell'a Elektronic 10A. Ma metalową obudowę i
    kontrolę napięcia ładowania aby nie przeładować. Przez 15 lat użyty może
    2-3 razy. Nigdy mu prądu nie mierzyłem i trakcyjnych nie ładowałem. Po
    podłączeniu aku leci na maxa na niecałą minutę potem prąd pomału maleje
    i robi co ma robić. Rano zabrałem aku do auta.

    Bardziej przyczepił bym się braku kontroli napięcia ładowania, czyli
    trzeba pilnować aby nie zagotować elektrolitu.

    zdrówko.

    --
    Irokez

  • 23. Data: 2020-09-07 18:34:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 7 września 2020 o 18:10:46 UTC+2 Irokez napisał(a):

> [...]
    >
    > Bardziej przyczepił bym się braku kontroli napięcia ładowania, czyli
    > trzeba pilnować aby nie zagotować elektrolitu.

    On to wszystko wie ale mu się nudzi.

  • 24. Data: 2020-09-08 09:05:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Sep 2020 09:34:35 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]

    A miales rozladowany czy naladowany ?

    > On to wszystko wie ale mu się nudzi.

    Ja to wiem, ale jest roznica miedzy prostownikiem, co to pod koniec
    ladowania prad ma mniejszy, a takim, co to nie potrafi dac 15A nawet
    przez godzine, albo przetapia obudowe ...

    J.

  • 25. Data: 2020-09-08 20:52:17
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-09-08 o 09:05, J.F. pisze:

    > A miales rozladowany czy naladowany ?

    dziwne pytanie... po co targać naładowany akumulator z auta.

    > Ja to wiem, ale jest roznica miedzy prostownikiem, co to pod koniec
    > ladowania prad ma mniejszy, a takim, co to nie potrafi dac 15A nawet
    > przez godzine, albo przetapia obudowe ...

    myślę że w poście wcześniej wyjaśniłem - w warunkach cywilnych robi
    swoją robotę a jedyny błąd to nie kontroluje napięcia końcowego.

    Chcesz ładować trakcyjny 12V z ustawionym maksymalnym prądem do samego
    końca i ustawione napięcie końcowe? Proszę bardzo: Delta elektronika SM
    15-100 albo SM 35-45 jeżeli chcesz mieć możliwość ponad 15V czy też 24V
    ładować. Na ebaju widzę w dobrej cenie można dostać.

    --
    Irokez

  • 26. Data: 2020-09-08 20:57:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 8 września 2020 o 20:52:54 UTC+2 Irokez napisał(a):

> [...]
    > 15-100 albo SM 35-45 jeżeli chcesz mieć możliwość ponad 15V czy też 24V
    > ładować. Na ebaju widzę w dobrej cenie można dostać.

    Jak to po co targać. Prawdziwy Polak jak sie przy robocie nie narobi to uważa że nic
    nie zrobił.

  • 27. Data: 2020-09-09 08:03:57
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 08.09.2020 o 20:52, Irokez pisze:

> [...]
    > 15-100 albo SM 35-45 jeżeli chcesz mieć możliwość ponad 15V czy też 24V
    > ładować. Na ebaju widzę w dobrej cenie można dostać.

    A zasilacz typu laboratoryjnego z ustawionym ograniczeniem U/I nie może
    tu być substytutem ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 28. Data: 2020-09-09 09:04:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >dziwne pytanie... po co targać naładowany akumulator z auta.

    Nie wiem. Moze chciales profilaktycznie naladowac przed zimą

    >myślę że w poście wcześniej wyjaśniłem - w warunkach cywilnych robi
    >swoją robotę a jedyny błąd to nie kontroluje napięcia końcowego.

    Tego nie uznam za błąd, bo kupiles "zwykly prostownik", to zrozumiale,
    ze nie kontroluje.

    A czy robi swoja robote ... klient kupuje 15A, bo ma 150Ah akumulator
    do naladowania.
    I spodziewa sie 14h ladowania, a nie 48h ..

    No chyba, ze wiekszosc kupuje niepotrzebnie, aerometru nie ma, i moze
    licza, ze nie zauwazą wytopionej obudowy ... a moze aku 70Ah
    przezywaja ...

    J.

  • 29. Data: 2020-09-09 17:32:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-09-09 o 09:04, J.F. pisze:

> [...]
    > naladowania.
    > I spodziewa sie 14h ladowania, a nie 48h ..

    Statystycznie mało kto ma 150Ah w aucie. Mało kto wie o ładowaniu 1/10
    pojemności przez 14 godzin.
    I na tym to polega.
    Magia cyfry i cyk sprzedane. I działa.
    Masz 150Ah i spodziewałeś się 14h a poszedł dym? spoko, oddamy Ci kasę
    bo to jest wliczone w 10 innych sprzedanych które ładują aku 45Ah.

    Nie nerw się, taki mamy rynek.. nic nie zrobisz.

    --
    Irokez

  • 30. Data: 2020-09-09 17:36:16
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-09-09 o 08:03, PeJot pisze:

    > A zasilacz typu laboratoryjnego z ustawionym ograniczeniem U/I nie może
    > tu być substytutem ?

    No te dwa są właśnie tym subtytutem, pierwszy ustawisz 14.4V/100A, drugi
    14.4V/45A i żaden dym z niego nie pójdzie.

    --
    Irokez