eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingProsty przykład Qt - zagadka z graf. 3D › Re: Prosty przykład Qt - zagadka z graf. 3D
  • X-Received: by 10.31.162.2 with SMTP id l2mr558405vke.3.1506888592712; Sun, 01 Oct
    2017 13:09:52 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.31.162.2 with SMTP id l2mr558405vke.3.1506888592712; Sun, 01 Oct
    2017 13:09:52 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin.stu.neva.ru!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!border1.
    nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!6no5923qtw.1!news-out.google.com!k53ni
    123qtc.1!nntp.google.com!d13no184698qta.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo
    .googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 1 Oct 2017 13:09:52 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <oqr0fu$8ct$1@mx1.internetia.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=77.254.38.156;
    posting-account=xjvq9QoAAAATMPC2X3btlHd_LkaJo_rj
    NNTP-Posting-Host: 77.254.38.156
    References: <oqr0fu$8ct$1@mx1.internetia.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: Prosty przykład Qt - zagadka z graf. 3D
    From: "M.M." <m...@g...com>
    Injection-Date: Sun, 01 Oct 2017 20:09:52 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 41
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:211547
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sunday, October 1, 2017 at 5:09:51 PM UTC+2, Szyk Cech wrote:
    > Witam
    > Nie mam żadnego doświadczenia z grafiką 3D, a jak mniemam ten przykład
    > jej dotyczy. I bardzo mnie ciekawi sens tego obliczenia.
    > Przykład dotyczy prostej animacji kulki zgodnie ze wskazaniami
    > akcelerometru w telefonie. Przykład jest dostępny na stronie:
    > http://doc.qt.io/qtcreator/qtcreator-accelbubble-exa
    mple.html
    > A interesujące są te linijki:
    >
    > function calcPitch(x, y, z) {
    > return -(Math.atan(y / Math.sqrt(x * x + z * z)) * 57.2957795);
    > }
    > function calcRoll(x, y, z) {
    > return -(Math.atan(x / Math.sqrt(y * y + z * z)) * 57.2957795);
    > }
    >
    > Sam wywnioskowałem tylko tyle, że w pierwszej funkcji jest obliczana
    > odległość między x i z

    Wyrażenie:
    Math.sqrt(x * x + z * z)
    Oblicza odległość pomiędzy punktem o współrzędnych [0,0] a [x,z] w
    przestrzeni 2D, tudzież w 3D po odpowiednim rzucie prostopadłym.


    z Pitagorasa i to dzieli y (nie wiem już po co).
    > A już wcale nie mam pojęcia dlaczego jest z tego robiony arcustangens i
    > mnożony przez 57.2957795!?!

    Wsteczna inżynieria :)
    To już się wywali gdy x=z=0.
    y / Math.sqrt(x * x + z * z)

    Co chcesz osiągnąc?

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: