eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingProsty przykład Qt - zagadka z graf. 3D › Re: Prosty przykład Qt - zagadka z graf. 3D
  • X-Received: by 10.31.153.200 with SMTP id b191mr406495vke.28.1507525390784; Sun, 08
    Oct 2017 22:03:10 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.31.153.200 with SMTP id b191mr406495vke.28.1507525390784; Sun, 08
    Oct 2017 22:03:10 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
    iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!k31no12
    3356qta.1!news-out.google.com!r5ni762qtc.1!nntp.google.com!k31no123350qta.1!pos
    tnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 8 Oct 2017 22:03:10 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <oqr0fu$8ct$1@mx1.internetia.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.70.120.200;
    posting-account=CvUQzQoAAABvVQmR58QmR6N4Cev1qhAS
    NNTP-Posting-Host: 89.70.120.200
    References: <oqr0fu$8ct$1@mx1.internetia.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: Prosty przykład Qt - zagadka z graf. 3D
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 09 Oct 2017 05:03:10 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 48
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:211583
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sunday, October 1, 2017 at 5:09:51 PM UTC+2, Szyk Cech wrote:
    > Witam
    > Nie mam żadnego doświadczenia z grafiką 3D, a jak mniemam ten przykład
    > jej dotyczy. I bardzo mnie ciekawi sens tego obliczenia.
    > Przykład dotyczy prostej animacji kulki zgodnie ze wskazaniami
    > akcelerometru w telefonie. Przykład jest dostępny na stronie:
    > http://doc.qt.io/qtcreator/qtcreator-accelbubble-exa
    mple.html
    > A interesujące są te linijki:
    >
    > function calcPitch(x, y, z) {
    > return -(Math.atan(y / Math.sqrt(x * x + z * z)) * 57.2957795);
    > }

    x,y,z to wektor.

    Chcemy policzyć, ile wystaje z płaszczyzny xz.
    Wystaje w kieruku y, a na płaszczyznie zostało sqrt(x^2+y^2).
    Liczymy kąt pomiędzy wektorem (x,y,z) a płaszczyzną xz.
    Szkolna trygonometria.


    > function calcRoll(x, y, z) {
    > return -(Math.atan(x / Math.sqrt(y * y + z * z)) * 57.2957795);
    > }

    To samo, ale kąt do płaszczyzny yz.

    Nazwy sygerują luźny związek z tym:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_principal_axe
    s

    > A już wcale nie mam pojęcia dlaczego jest z tego robiony arcustangens i
    > mnożony przez 57.2957795!?!

    Bo jak masz trójkąt prostokątny (a oś x jest prostopadła do czegokolwiek na zy...)
    to kąt tego trójkąta mierzysz wstawiając proporcję długości boków
    w arcus tangens.

    Dziwna liczba to 180/pi, bo jakiś geniusz widać zaimlementował
    trygonometrię w radianach. Co zrobić, patałachy sa wszędzie;-)

    pzdr
    bartekltg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: