  • 1. Data: 2014-06-06 16:20:28
    Temat: Prosty wzmacniacz do zasilacza ?
    Od: Zzennon <e...@d...com>

    Witam grupę. Nie jestem elektronikiem więc wybaczcie jeżeli to o co
    pytam to coś co ,,każdy przecież wie"

    Do dyspozycji mam stałe 5V, 12V i dość dobrze przybliżoną sinusoidę -
    miernik pokazuje około 1,16V czyli zapewne z jakiegoś DACa co
    maksymalnie 3.3V podaje. Częstotliwości od 20 do 200Hz do wyboru.
    Potrzebuję z tej sinusoidy zrobić 9 do 10V zmiennego przy ok. 2A czyli
    wzmocnić ją tak aby mógł z tego wyjść zasilacz prądu zmiennego.

    Czy moglibyście podpowiedzieć jak i na jakich komponentach (układ,
    tranzystory?) coś takiego najlepiej zrobić aby było i dobrze
    (przyzwoicie jeżeli chodzi o szumy) i jakoś niekoniecznie bardzo drogo?

    Z pozdrowieniami.

    Z.

  • 2. Data: 2014-06-06 16:33:50
    Temat: Re: Prosty wzmacniacz do zasilacza ?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 6 Jun 2014 16:20:28 +0200, Zzennon napisał(a):

> [...]
    > Potrzebuję z tej sinusoidy zrobić 9 do 10V zmiennego przy ok. 2A czyli
    > wzmocnić ją tak aby mógł z tego wyjść zasilacz prądu zmiennego.

    A po cholerę robić prąd stały z sinusoidy skoro masz już do dyspozycji 12 V
    stałego? Zastosuj regulowany stabilizator parametryczny albo przy dłuższym
    używaniu przetwornicę i po problemie.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-06-06 16:39:13
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 czerwca 2014 16:33:50 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    > Dnia Fri, 6 Jun 2014 16:20:28 +0200, Zzennon napisaďż˝(a):

    > A po choler� robi� pr�d sta�y z sinusoidy skoro masz ju� do dyspozycji 12
    >
    > sta�ego? Zastosuj regulowany stabilizator parametryczny albo przy d�u�szym
    >
    > u�ywaniu przetwornic� i po problemie.
    >
    > --
    >
    > Jacek

    Czytać umie? Umie ale bez zrozumienia. On potrzebuje sinusoidę przerobić na większa
    sinusoidę a nie prąd stały.

  • 4. Data: 2014-06-06 16:41:51
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 czerwca 2014 16:20:28 UTC+2 użytkownik Zzennon napisał:
> [...]
    >
    > tranzystory?) coś takiego najlepiej zrobić aby było i dobrze
    >
    > (przyzwoicie jeżeli chodzi o szumy) i jakoś niekoniecznie bardzo drogo?

    Teoretycznie to jakimś scalonym wzmacniaczem audio o odpowiedniej mocy. Praktycznie
    problem bo wypadało by mieć do dyspozycji dwa napięcia stałe np. +12 i -12.

  • 5. Data: 2014-06-06 16:59:25
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 06.06.2014 16:20, Zzennon wrote:

> [...]
    > Potrzebuję z tej sinusoidy zrobić 9 do 10V zmiennego przy ok. 2A czyli
    > wzmocnić ją tak aby mógł z tego wyjść zasilacz prądu zmiennego.

    A mógłbyś przybliżyć co będzie tym zasilane? Z tego co rozumiem chcesz
    mieć te 10Vrms ale z zachowaniem regulacji częstotliwości?

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2014-06-06 21:09:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 6 Jun 2014 07:39:13 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
    napisał(a):

    > Czytać umie?

    T przez upały :) Skancelowałem post sekundę po wysłaniu ale coś to nie
    zadziałało :)
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2014-06-08 00:50:14
    Od: Zzennon <e...@d...com>

    On 2014-06-06 14:59:25 +0000, Jakub Rakus said:

    > A mógłbyś przybliżyć co będzie tym zasilane? Z tego co rozumiem chcesz
    > mieć te 10Vrms ale z zachowaniem regulacji częstotliwości?

    Tak, potrzebowałbym mieć 9V RMS przy 2A z zachowaniem możliwości
    ustawienia częstotliwości. Mogę się zadowolić trochę mniejszą
    obciążalnością (1,5A?) i węższym zakresem częstotliwości. W tej chwili
    głównie potrzebuję 50 i 60 Hz do zasilania urządzeń potrzebujących 60Hz
    (NTSC) i 50Hz (PAL) ale bardzo dobrze byłoby aby to było na tyle
    uniwersalne abym mógł eksperymentalnie ustawiać również inne
    częstotliwości z podanego zakresu.

    --
    SD!

  • 8. Data: 2014-06-08 01:17:42
    Od: Zzennon <e...@d...com>

    On 2014-06-06 14:41:51 +0000, Zachariasz Dorożyński said:

    > Teoretycznie to jakimś scalonym wzmacniaczem audio o odpowiedniej mocy.
    > Praktycznie problem bo wypadało by mieć do dyspozycji dwa napięcia
    > stałe np. +12 i -12.

    Amplituda około 25V... No, -12V niestety nie mam w rzeczonej
    konfiguracji i też w pierwszej chwili o jakimś układzie audio myślałem.
    Zapewne są scalone, którym wystaczyłoby same 12V ale pomyślałem, że to
    "overkill" - ja nie potrzebuję nic powyżej 200Hz np.

  • 9. Data: 2014-06-08 02:21:16
    Od: Zzennon <e...@d...com>

    On 2014-06-06 14:41:51 +0000, Zachariasz Dorożyński said:

    > Teoretycznie to jakimś scalonym wzmacniaczem audio o odpowiedniej mocy.
    > Praktycznie problem bo wypadało by mieć do dyspozycji dwa napięcia
    > stałe np. +12 i -12.

    Znalazłem coś takiego:

    http://www.circuitstoday.com/20w-audio-amplifier-usi
    ng-tda7240

    Teoretycznie mogłoby zadziałać. Muszę się przyjrzeć dokładniej na ten układ.

  • 10. Data: 2014-06-16 10:38:08
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 08.06.2014 00:50, schrieb Zzennon:

> [...]
    > (NTSC) i 50Hz (PAL) ale bardzo dobrze byłoby aby to było na tyle
    > uniwersalne abym mógł eksperymentalnie ustawiać również inne

    NTSC i PAL to systemy koloru. Odpowiednie normy telewizji, gdzie jest
    mowa o częstotliwości ramki to RIA oraz CCIR odpowiednio.
    Co do wzmacniacza, to możesz wziąć dowolny wzmacniacz akustyczny o mocy
    ponad 35W i Rout 8-16 Ohm. Najlepiej kupić dopalacz samochodowy i masz
    wszystko gotowe i nie musisz się babrać. Bo te 12V ci nie starczy, jak
    nie chcesz mieć brzydkich zakłóceń, a samochodowe mają wbudowany
    zasilacz impulsowy. Jak poszukasz, to znajdziesz takowe (np. na alegro)
    za < 100zł.

    Waldek