  • 1. Data: 2017-08-06 22:01:23
    Temat: Re: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-08-06 20:49, Yerine Ictimai wrote:
    > Induktor pozostal do zrobienia, moze by wziac cos gotowego?
    > Pierwsze co przychodzi do glowy to licznik rowerowy, posiadaja
    > one podobny induktor do zliczania obrotow kola (wraz z gotowym
    > mocowaniem):
    > http://tinyurl.com/y7b5co4w

    tam sa zwykle kontaktrony

    > PYTANIE: mozna ten induktor od licznila przerobic aby generowal
    > prad do zasilania diod w swiatelku rowerowym (tylnym)?

    nie

    > A jezeli tu jest problem to moze Szanowni elektronicy grupowi
    > zasugeruja skad wziac lepszy element? ;)

    zrobienie tego tak zeby faktycznie dzialalo to bedzie troche grzebania,
    trzeba by to nawinac, zalac jakas zywica albo polowac na cos gotowego

    mysle ze stowa to nie jest zaporowa cena i samodzielne dlubanie wiele
    taniej nie wyjdzie - chyba ze zrobisz to co trzeba za pierwszym podejsciem

  • 2. Data: 2017-08-06 23:01:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.08.2017 o 22:31, Yerine Ictimai pisze:

    > Ale co tam jest w tym zestawie, cewka z rdzeniem indukowana
    > przejezdzajacym magnesem?

    tak. i to taka aby dawać odpowiednie napięcie ( wszelkie zmiany to
    strata mocy) i na tyle wydajna aby zaspokoić wymagania energetyczne
    diody. Teroretycznie proste, ale w praktyce - nie bardzo. już sam sposób
    trwałego mocowania do ramy rowerowej jest niebanalny.

    ja to też chciałem kiedys wykonać samodzielnie, ale za 100zł, to ja mam
    lampy że hoho!

    ToMasz