  • 1. Data: 2017-08-04 17:06:56
    Temat: lutowanie... (na euro-wiecach)
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    pytanie techniczne,

    dla ustalenia uwagi -> LQFP64

    czy można go lutować do płytki w ten sposób, że:
    - zalewamy wszystkie piny dużą ilością cyny
    - następnie trochę poruszamy lutownicą po pinach od środka scalaka do
    końca padów
    - odsysamy plecionką cynę
    - jak pojawią się zwarcia pinów, smarujemy topnikiem i znów przesuwamy
    po pinach od środka scalaka do końców końcówek...
    czy to jest poprawna metoda?
    pytam, bo na przykład ta plecionka bardzo mocno wysysa tą cynę z padów,
    można mieć wątpliwości czy w ogóle zostawia coś między padem a pinem?

    no i jakich stopów i preparatów używać? (według moich kryteriów cynel to
    g...)

  • 2. Data: 2017-08-07 11:52:04
    Temat: Re: lutowanie... (na euro-wiecach)
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 04.08.2017 o 17:06, wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny
    'POPIS/EU pisze:
> [...]
    > można mieć wątpliwości czy w ogóle zostawia coś między padem a pinem?
    >
    > no i jakich stopów i preparatów używać? (według moich kryteriów cynel to

    Nieraz tak scalak wlutowywałem, pewnie kilkaset szt w sumie ;)
    Co do moich doświadczeń, to tak wyglądało:
    - scalak trzeba przyczepić na 2 nóżki, jak najdokładniej
    - dobrze roztworem kalafonii przemalować (nieobowiązkowo, ale pomaga)
    - no i duża kulka cyny, grubym grotem jechać, płytka raczej pionowo
    (kąt pochylenia z doświadczenia wynika), warto trochę grotem
    potrząsać.
    - i wazna sprawa lupa i sprawdzenie w dobrym świetle.

    Wyniki są naprawdę super. Teraz to i w zwykłych DIL tak jadę jak mam do
    wlutowania.

  • 3. Data: 2017-08-08 17:00:29
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    chodzi mi najbardziej o odsysanie plecionką... ile cyny zostaje i czy to
    wystarcza?

  • 4. Data: 2017-08-09 12:12:37
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 08.08.2017 o 17:00, wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny
    'POPIS/EU pisze:
    > chodzi mi najbardziej o odsysanie plecionką... ile cyny zostaje i czy to
    > wystarcza?

    Ale po co odsysać? Ciągniesz grotem, najlepiej lekko trzęsac i dobrze
    wychodzi bez odsysania. Nigdy nie odsysałem.

  • 5. Data: 2017-08-09 14:20:44
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-08-07 o 11:52, Cezary Grądys pisze:

    > Wyniki są naprawdę super.

    Naprawdę chodzisz na euro-wiece żeby lutować?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/