    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przechodzenie. Za blędy trzeba płacić.
    Date: Fri, 15 Jun 2018 00:10:16 +0200
    <pfge6r$1sh$1@news.mixmin.net> <pfgk62$43l$1@news.icm.edu.pl>
    <pfgtqj$rkv$1@news.mixmin.net> <pfhbfj$ca1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <pfhhhs$ugk$1@news.mixmin.net> <pfji9t$ns1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5b1d837b$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
    <pfulbf$rbh$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5b22e0c1$0$677$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2018-06-14 23:40, Uzytkownik wrote:

    > Kogo to?
    >
    > Art. 19. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością
    > zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich
    > ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności
    > drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.
    >
    > Nie czujesz się na siłach to się przesiądź do komunikacji
    > miejskiej/wiejskiej.

    Ręce opadają. Sam podałeś przykłady, ze ci się zdarzają wpadki (to te
    świadome - a ile nieświadomych to nawet nie wiesz) a teraz udajesz greka.

    > Z wiekiem jeżdżę coraz bardziej ostrożnie, bo sobie zdaję sprawę, że już
    > reakcja nie ta, wzrok też już nie ten itd. Nie sądzę, żebym był bardziej
    > sprytny jak kiedyś. Z cała pewnością wiele sytuacji jestem obecnie
    > przewidzieć.

    I rownie wielu nadal nie jestes. No i pewnie nie każdy jest tak stary
    jak ty. Wiec racz to uwzglednić.

    > Problem polega na czymś innym. Problem polega na tym, że ludzie są
    > bezmyślni, przekraczają prędkość, uważają się za ważniejszych na drodze.

    Nie sprowadzaj wszystkiego do wielkości penisa. To, że są ludzie rażąco
    łamiący przepisy to nie znaczy, że robią to wszyscy. Przytłaczająca
    większość jednak sobie radzi - nawet nieco naginając regulacje.

    > Sprawa jednak polega na tym, że pieszymi i rowerzystami są ludzie,
    > którzy nie posiadają żadnych kwalifikacji i nie uczyli się PoRD. Ponadto
    > mogą nimi być dzieci, osoby starsze i niedołężne, osoby chore z
    > problemami ruchowymi, osoby niedowidzące.

    Mogą. I co z tego? Świat ma stanąć?
    Poza tym oni nie muszą się niczego uczyć. Poza tym, że w lewo, w prawo,
    jeszcze raz w lewo i jak jest bezpiecznie to można iść. A jak nie to
    poczekać i za chwile powtórzyć procedurę.

    Ile tego się można uczyć?

    > Kierowcy natomiast posiadają kwalifikacje w postaci Prawa Jazdy i przez
    > wiele miesięcy uczyli się PoRD, a to zobowiązuje do odpowiedzialności i
    > wyrozumiałości.

    Owszem. Ale nie czyni cie bezbłędnym i nieomylnym. Zatem jeśli można
    mieć mechanizm, który w razie twojego błędu spowoduje, że jeszcze się
    nic nie stanie to raczej dobrze.

    --
    mk4