  • Data: 2017-10-05 09:14:46
    Temat: Re: Przeci??alno?? MOSFET?w i triak?w
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 4 Oct 2017 15:09:54 -0700 (PDT),
    b...@g...com napisał(a):

    > Z ciekawości popatrzyłem na łączenia wewnętrzne, triak ma
    > zdecydowanie lepsze łączenia od mosfeta, praktycznie ciągłe
    > grube miedziane łączenie aż do krzemu. Mosfet ma bonding który
    > łączy się z metalizacją i to cienką.
    > triak
    > https://www.gideonlabs.com/wp-content/uploads/2012/1
    1/triac2.jpg

    Jak tak ladnie rozpusciles "plastik" ?

    jak sie domyslam triak wlasciwy to jest ten mal kwadracik na srodku, o
    wymiarach rzedu 2x2mm ?
    A ten wiekszy obszar miedziany dookola to czesc radiatora pod krzemem?
    Z kolei to szare dookola ... czyzby izolator od podloza ?

    Ale ... jesli tak ladnie robia triaki ... to czemu rownie ladnie nie
    zrobia mosfetow ?

    > mosfet
    > https://www.gideonlabs.com/wp-content/uploads/2012/1
    1/mosfet2.jpg
    > W razie przeciążenia widać na obrazkach co pochłonie więcej ciepła.

    A to jest taki mosfet na 20A i plytka krzemu podobnej wielkosci ?

    A tak swoja droga ... jak oni ten bonding robia ?
    Aluminium sie topi w ~600C, miedz ponad 1000C, a tam tuz pod
    powierzchnia plytki jakies wrazliwe struktury ... nawet jesli
    podgrzanie wytrzymaja, to przeciez jeszcze mechanicznie wrazliwe ..

    J.