  • 61. Data: 2021-08-27 12:01:16
    Temat: Re: Przeciwmgielne w deszczu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2021 11:27:54 +0200, LordBluzg(R) wrote:

    > Włączam, bo rozumiem co to jest "ograniczona widoczność" i w PoRD jest
    > to napisane. Szrek się boi TIRa, który w sumie nie może zapierdalać
    > 150km/h więc jeśli taki TIR tyle zapierdala w deszczu, to żadne
    > przeciwmgielne mu nie pomogą.

    Jak Shrek nie chce w deszczu zapierdalac 150, to bedzie musial na
    prawy pas zjechac, a tam mu grozi Tir z tylu, i z przodu ...

    J.

  • 62. Data: 2021-08-27 12:03:08
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/08/2021 10:27, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > to napisane. Szrek się boi TIRa, który w sumie nie może zapierdalać
    > 150km/h więc jeśli taki TIR tyle zapierdala w deszczu, to żadne

    Nie, ale wazy >30ton i nawet jadac 90kmh moze Cie zwyczajnie zmiazdzyc,
    a te przeciwmgielne moga w jakis sposob pomoc mu Ciebie zauwazyc.

  • 63. Data: 2021-08-27 22:27:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.08.2021 o 11:41, Shrek pisze:

    > Co nie zmienia tego, że nie jest mi wszyzko jedno czy zostanę jebnięty z
    > tyłu czy nie. Już nie chodzi o to co inni pisali - czekanie na lawetę
    > samochód zastępczy itp ale po prostu o zdrowie i życie moje i mojej
    > rodziny.

    Są tysiące innych powodów czekania na lawetę. Tak generalnie, to
    rozpaczasz. Żeby zrobić sobie za dupą w deszczu "mgłę wodną" to też
    trzeba zapierdalać, ten co Cię goni, musi zapierdalać jeszcze więcej
    więc ja nie widzę tutaj problemu bo w deszczu się nie zapierdala,
    przynajmniej takim, żeby zrobić sobie za dupą ciemności :)

    OK, światła niech sobie włączają ci, którzy lubią zapierdalać ale to
    właśnie jest powodem tego ryzyka kolizji a nie "mgła wodna", która nie
    występuje przy niższych prędkościach i zwykłym deszczyku.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 64. Data: 2021-08-27 22:36:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 22:27, LordBluzg(R) pisze:

    > Są tysiące innych powodów czekania na lawetę. Tak generalnie, to
    > rozpaczasz. Żeby zrobić sobie za dupą w deszczu "mgłę wodną" to też
    > trzeba zapierdalać,

    Tak koło setki było tak, że widziałeś obiekty dalej a samochodu bliżej
    nie. Chyba że miał włączone przeciwmgielne to bez problemu było widać.
    Skoro pomaga to czemu nie używać (poza zapisem w PoRD)?

    > ten co Cię goni, musi zapierdalać jeszcze więcej
    > więc ja nie widzę tutaj problemu bo w deszczu się nie zapierdala,

    Ja jednak trochę problem widzę, że on mnie nie widzi. Zdecydowanie
    lepiej jak widzi. Jego motywacje co do zapierdalania średnio mnie
    uspokajają.

    > OK, światła niech sobie włączają ci, którzy lubią zapierdalać

    No właśnie im ich światła to najmniej potrzebne:P

    > ale to
    > właśnie jest powodem tego ryzyka kolizji a nie "mgła wodna", która nie
    > występuje przy niższych prędkościach i zwykłym deszczyku.

    No więc przy setce, co nie jest prędkością jakąś nadzwyczajną nawet w
    deszczu na autostradzie występuje. A że powodem tego że ktoś mi wjedzie
    w supę jest że jechał za szybko to mnie nie pociesza. Jak mnie będzie
    widział to pewnie we mnie nie wjedzie. Więc czemu mam zwiększać to
    ryzyko? W imię zapisu w kodeksie? Znasz powiedzenie o specjalnej aleii
    na cementarzu tych, którzy mieli pierwszeństwo?

    --
    Shrek

  • 65. Data: 2021-08-27 22:49:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.08.2021 o 22:36, Shrek pisze:

> [...]
    > ryzyko? W imię zapisu w kodeksie? Znasz powiedzenie o specjalnej aleii
    > na cementarzu tych, którzy mieli pierwszeństwo?

    To jedź wolniej, żeby nie robić "mgły wodnej" wtedy będziesz widziany
    bez dodatkowych świateł :) Naprawdę trzeba w ulewie zapierdalać nawet na
    autostradzie ok 100km/h? Aquaplaning działa już od 90 więc jak już wyżej
    wspomniałem skoro sam się prosisz o niewidzenie swojej dupy, bo musisz
    zapierdalać w ulewie to światła w sumie też Ci nie pomogą.

    Zauważ jakie muszą być spełnione warunki pogodowe i prędkość, żeby
    wytworzyć mgłę wodną, która Cię "niewidkuje" i nazywasz to bezpieczną
    jazdą? Przecież to się kupy nie trzyma.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 66. Data: 2021-08-27 23:08:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 22:49, LordBluzg(R) pisze:

    > To jedź wolniej, żeby nie robić "mgły wodnej" wtedy będziesz widziany
    > bez dodatkowych świateł :)

    Jechanie miej niż 90 jest proszeniem się o kłopoty. Poza tym ja nie wiem
    dokładnie przy ilu mniej mnie będzie widać, bo wszyskich nie widać, więc
    nie mam jak sprawdzic - na swojej dupie nie siedzę. No i podstawowe
    pytanie pozostaje niezmienne - skoro te światła są po to żeby było mnie
    widać jak jest słaba widoczność, to po co w zasadzie są - skoro nie
    nalezy ich używać?

> [...]
    > wspomniałem skoro sam się prosisz o niewidzenie swojej dupy, bo musisz
    > zapierdalać w ulewie to światła w sumie też Ci nie pomogą.

    Jeszcze raz - one nie są dla mnie.

    > Zauważ jakie muszą być spełnione warunki pogodowe i prędkość, żeby
    > wytworzyć mgłę wodną, która Cię "niewidkuje" i nazywasz to bezpieczną
    > jazdą? Przecież to się kupy nie trzyma.

    A jaka jest twoim zdaniem bezpieczna prędkość? Tylko w km/h a nie w
    solganach "bezpieczna prędkość to taka żeby było bezpieczniej?" Chcesz
    czy nie większość porusza się od 90 wzwyż. Jechanie wolniej to proszenie
    się o kłopoty.

    I na koniec jeszcze raz zapytam - skoro mnie lepiej widać, to czemu nie
    używać?

    --
    Shrek

  • 67. Data: 2021-08-27 23:44:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.08.2021 o 12:03, K pisze:

    > Nie, ale wazy >30ton i nawet jadac 90kmh moze Cie zwyczajnie zmiazdzyc,
    > a te przeciwmgielne moga w jakis sposob pomoc mu Ciebie zauwazyc.

    Aha. Teraz rozumiem, że jadąc 80km/h w ulewnym deszczu, na granicy
    aquaplaningu, bez możliwości skutecznego hamowania, wytwarzasz za sobą
    taką niagarę wody, że jadący TIR i kierowca z wysokości 2 metrów nie
    widzi Cię przy różnicy prędkości 10km/h bo mu ta niagara zasłania widok
    a wycieraczki ledwie odbierają tą wodę więc w sumie nakurwia na ślepo
    jak Tupolew we mgle w lesie pod Smoleńskiem. No tak, może się tak zdarzyć :>

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 68. Data: 2021-08-27 23:51:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.08.2021 o 23:08, Shrek pisze:

    > Jechanie miej niż 90 jest proszeniem się o kłopoty. Poza tym ja nie wiem
    > dokładnie przy ilu mniej mnie będzie widać, bo wszyskich nie widać, więc
    > nie mam jak sprawdzic - na swojej dupie nie siedzę.

    Nigdy nie zrozumiem jazdy "na ślepo". Nigdy.

    > No i podstawowe
    > pytanie pozostaje niezmienne - skoro te światła są po to żeby było mnie
    > widać jak jest słaba widoczność, to po co w zasadzie są - skoro nie
    > nalezy ich używać?

    Są potrzebne w przypadku zwykłej mgły, gdzie też jest ograniczona
    widoczność. Dziwne tylko że większość kierowców we mgle nagle jedzie
    50km/h lub mniej, pomimo że mają znacznie lepsze możliwości hamowania
    niż w ciężkiej ulewie, jakieś 70% więcej skuteczności.

    > Jeszcze raz - one nie są dla mnie.

    No przecież piszę, że nie musisz wytwarzać tej "mgły wodnej".
    Ona nie powstaje podczas zwykłego deszczu tylko napierdalania tego deszczu.

> [...]
    > solganach "bezpieczna prędkość to taka żeby było bezpieczniej?" Chcesz
    > czy nie większość porusza się od 90 wzwyż. Jechanie wolniej to proszenie

    Bynajmniej. Bezpieczna prędkość jest taka, ze nie jadę na ślepo i widząc
    ścianę wody zwalniam a nie wpierdalam się w dupę w tej wodzie w pojazd
    poprzedzający, co usilnie próbujesz przemycić w wątku, że widząc ścianę
    wody dociskasz i jedziesz na ślepo, bo nie widzisz NIC. Ani pojazdu
    przed Tobą ani drogi. Totalny bessęs :>

    > I na koniec jeszcze raz zapytam - skoro mnie lepiej widać, to czemu nie
    > używać?

    A se używaj, ja Cię ścigać w tej rzece nie będę :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 69. Data: 2021-08-28 10:24:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 23:51, LordBluzg(R) pisze:

    > A se używaj, ja Cię ścigać w tej rzece nie będę :)

    No i git!

    --
    Shrek

  • 70. Data: 2021-08-28 14:42:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > poprzedzający, co usilnie próbujesz przemycić w wątku, że widząc ścianę
    > wody dociskasz i jedziesz na ślepo, bo nie widzisz NIC. Ani pojazdu

    Tak się zastanawiam po co w takim razie zmieniać dzienne (pomińmy już
    obowiązek dziennych bo jeden rabin powie tak drugi nie) na mijania i
    pozycyjne. Przecież wystarczy nie zapierdalać - światła powodują mylące
    poczucie bezpieczeństwa! :P

    --
    Shrek