  • 1. Data: 2017-08-04 07:45:32
    Temat: Re: Przednie kontrolowanie tylnej lampki ROWEROWEJ?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Aug 2017 01:42:46 +0200 (GMT+02:00), Yerine Ictimai
    napisał(a):

    > Probuje jeszcze pomyslu: powerbank z przodu, rozebrana tania
    > lampka z przelacznikiem, a zamiast jej czterech diod (polaczonych
    > rownolegle) przylutowany tam ten przewod ktory biegnie wewnatrz
    > ramy az do tylu gdzie by przykrecic rowerowa lampke diodowa na
    > dynamo (bez podtrzymania).
    >
    > Ale takie rozwiazanie ma swoje wady (prawdopodobnie):
    > - na dlugim kabelku powstana straty energii? (przy pomysle samego
    > przelacznika stykowego to bez znaczenia),
    > - potrzeba powerbanku, a tak energia sloneczna wystarczylaby?
    > - wiecej dziwnych kombinowanych przewodow, zamocowan (powerbanku) itp

> [...]
    Nie kombinuj ponad miarę, przekombinowane rzeczy łatwo się psują.
    Spadkiem napięcia na długim drucie bym się nie martwił, diody tylnej
    lampki biorą naprawdę mały prąd. Ale włączając lampkę z przycisku
    (dublującego ten na lampce) na kierze nigdy nie będziesz wiedział
    którego trybu używa a nawet czy się świeci. Dlatego lepiej jest użyć
    lampki na przełącznik dwupozycyjny, typu włącz/wyłącz choć masz wtedy
    tylko świecenie ciągłe. Baterie mogą być w lampce lub w powerbanku
    umieszczonym gdziekolwiek.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2017-08-04 08:08:22
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Jacek Maciejewski napisał(a) :

> [...]
    > lampki na przełącznik dwupozycyjny, typu włącz/wyłącz choć masz wtedy
    > tylko świecenie ciągłe. Baterie mogą być w lampce lub w powerbanku

    Lekko zbaczając z tematu...
    To są włączniki elektroniczne, nie mechaniczne, więc może zwarcie
    przycisku lampki tylnej rezystancją o małej wartości? Np 10 Ohm? Nie
    zadziała jak włączona na stałe? To może rozwiązanie pod mój bicykl,
    bo mam centralnie załączane zasilanie pod obie lampki. I też mnie
    trafia, jak muszę zatrzymać rower by włączyć tylną.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 3. Data: 2017-08-04 08:21:11
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > jak muszę zatrzymać rower by włączyć tylną.

    To to nic, za jakiś czas taka lampka psuje się tak, że po najechaniu na
    krawężnik wyłącza się i trzeba zatrzymywać się i włączać. I tak co
    chwila :-(

    Taki przełącznik to dobry pomysł.

  • 4. Data: 2017-08-04 09:24:57
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 04-08-2017 08:21, Agent0700 wrote:

    > To to nic, za jakiś czas taka lampka psuje się tak, że po najechaniu na
    > krawężnik wyłącza się i trzeba zatrzymywać się i włączać. I tak co
    > chwila :-(
    >
    > Taki przełącznik to dobry pomysł.

    Taki reset lampki zdarza się, gdy na chwilę rozłączą się styki baterii
    i spadnie napięcie na elektronice.
    Sprawę całkowicie rozwiązuje wlutowanie na PCB elektroniki, kondensatora
    ceramicznego lub tantalowego o pojemności kilku, kilkudziesięciu
    mikrofaradów równolegle do zasilania. Wtedy nawet kilkusekundowa
    przerwa w zasilaniu, w trakcie działania lampki nie przełącza trybu.
    Działa niezawodnie od lat.
    K.

  • 5. Data: 2017-08-04 10:49:32
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2017-08-04 o 08:21, Agent0700 pisze:
    > To to nic, za jakiś czas taka lampka psuje się tak, że po najechaniu na
    > krawężnik wyłącza się i trzeba zatrzymywać się i włączać. I tak co
    > chwila :-(

    Na 90% kiepskie wykonanie kontaktów pod baterie, przy dużych
    przeciążeniach baterie trać kontakt i lampka się wyłącza.

    Przemyślane lampki po włożeniu baterii migają w podstawowym trybie,
    droższe lampki mają koszyk na baterię zapewniający dobry kontakt.

    Możesz kupić przyzwoitą lampkę albo popracować nad kontaktami, jeśli to
    chamskie blaszki to pod minusową dawałem samoprzylepną taśmę piankową
    tak by baterie wchodziły naprawdę ciasno.
    Jeśli zaś sprężynki cienkie jak włos to kup przyzwoitą lampkę...

    --
    AWa.