  • Data: 2014-10-15 23:57:45
    Temat: Re: Przejście dla pieszych
    Od: "Witolko" <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
    news:m1maig$i6p$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    >
    > Nie wiem o co Ci chodzi. Mnie chodzi o to co samo co kiedyś, że wyprzedzanie
    > z definicji PoRD jest zjawiskiem a czynem będzie jak ktoś coś zrobi by
    > wyprzedzić lub zaniecha czegoś do czego jest zobowiązany. Jeśli ma się
    > zatrzymać przed przejściem i tego nie zrobi to to będzie zaniechanie, ale
    > jak ma nie wyprzedzać a sobie swobodnie jedzie i w wyniku hamowania innego
    > samochodu wyprzedzi (tak jak tu) to raczej nie będzie bo przyczyną
    > zaistnienia zjawiska było zahamowanie przez tego drugiego a nie zaniechanie
> [...]

    Twoja prywatna definicja wyprzedzania tutaj nie liczy się.
    Liczy się definicja z PoRD, art. 2
    28) wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika
    ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;

    > Ja tam pieszych na pasach nie widziałem.

    Nie widziałeś bo przechodzień był zasłonięty przez pojazd na lewym pasie.
    Nie ma znaczenia czy tam był pieszy. Tam nie wolno wyprzedzać !!!
    bo tak stanowi PoRD.

    > Jeśli raz mi się zdarzyło na przejściu zagapić i widzę to samo na YT to co
    > mam od razu po kimś "jechać" ?

    Takie gapiostwo może spowodować śmierć przechodzącego
    i dlatego powinno być karane najwyższą karą przewidzianą
    w Kodeksie Wykroczeń. Aby tak się stało to nagranie powinno trafić
    do policji i nie tylko to, podobne również.