    From: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przekaźnik - 3 cewki?
    Date: Mon, 23 Mar 2009 21:36:53 +0100

    > Musze załączać pewne urządzenie (pompa CO, ok 100W mocy), w
    > zależności
    Proszę opisać problem, bo dyskusja rozwinęła się na temat dodania
    przekaźnika+kilku elementów.
    Jak stwierdził Pan Jarosław Sokołowski, którego nawiasem mówiąc bardzo cenię
    za wiedzę, z pewnością są prostrze metody.

    Ja ze swej strony dodam, że wstawianie przekaźnika to porażka.
    Przekaźnik to był element wymyślony ze 100 lat temu, gdyż nie było
    elektroniki.
    Teraz jest.
    Widzę to tak, że są już 3 pompy i jest pewien pomysł na czwartą.
    Czuję, że kolega nie jest pewien tego czy jest ona potrzebna.
    Jak Panowie wiecie - jestem też przeciwnikiem złomu pod hasłem pomp C.O.
    Jeżeli słyszę o 4 - to już jestem nawet wrogiem :-)
    W związku z tym trzeba by rozważyć w kolejności:
    1) Czy trzeba tak rozbudowywać hydraulikę?
    2) Jeśli tak jednak ma być, to czy te 3 pompy nie są już załączane jakimiś
    przekaźnikami. Jeśli tak, to zmodyfikować układ załączania pomp.
    Dla każdej pompy wstawić po jednym optoprzekaźniku np. SHARP S202 i logikę w
    jednej małej puszce.
    Takie rozwiązanie wydaje się najbardziej niezawodne.
    I tak będzie potrzebne dużo czasu na opiekę nad złomem C.O.
    Po co jeszcze serwisować złom elektryczny?

    --
    -- .
    pozdrawiam