    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przekładnik prądowy i 2 urządzenia
    Date: Tue, 16 Feb 2016 20:41:04 +0100

    On Tue, 16 Feb 2016 19:58:31 +0100, PeJot
    <P...@n...pl> wrote:

    >Tyle to ja wiem, ale chodzi mi o warunki techniczne które dopuszczają
    >takie wykorzystanie przekładnika, tzn. czy trudno je spełnić.
    Jeszcze raz:
    * tańszy jest jeden przekładnik;
    * odbiory łączysz szergowo tak więc płynie przez nie ten sam prąd
    * nie możesz przekroczyć mocy przekładnika wskazanej na tabliczce aby
    mieć zachowaną klasę; przy przekroczeniu tak do 2xSn spadasz o klasę w
    dół (pi x oko);
    * jeżeli obciążenie jest poniżej 1/4 znamionowego to przekładnik nie
    musi trzymać klasy - trzeba dociążać dodatkową indukcyjnością; nie
    warto kupować przekładnika o za dużej mocy;
    * przekładniki oferowane na rynku polskim są na PF=0,8. Zmiana na PF=1
    (obciążenie rezystancyjne) znacząco zmienia błędy i nie masz gwarancji
    trzymania klasy;
    * mam nadzieję że znasz przebieg krzywych błędów;
    * generalnie poza zdefiniowynym zakresem prądów i mocy nie zakładaj
    nic o przebiegu błędu;
    * bez znajomości konstrukcji wewnętrznej nawet mając krzywe z
    wzorcowania nie przeliczysz sam przekładnika na inne parametry;
    * nikt w Polsce ( no może GUMu w Warszawie, na swym Tetexie) nie
    wywzorcuje ci przekładnika na inny PF niż 0,8 lub 1
    * dokładne zweryfikowanie błędów jest poza możliwościami amatora (cena
    sprzętu pomiarowego)
    --
    Grzegorz Krukowski