  • 1. Data: 2016-02-16 16:15:03
    Temat: Przekładnik prądowy i 2 urządzenia
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Czy jeden zwykły przekładnik prądowy jest w stanie obsłużyć 2
    urządzenia, np. przetwornik prądu i przetwornik mocy ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2016-02-16 16:20:19
    Temat: Re: Przekładnik prądowy i 2 urządzenia
    Od: "michal" <...@b...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Czołem. Czy jeden zwykły przekładnik prądowy jest w stanie obsłużyć 2
    > urządzenia, np. przetwornik prądu i przetwornik mocy ?
    tak. o ile miescisz sie w mocy dysponowanej i nie masz innych przeciwskazan.
    (masy, klasy dokładnosci, ktos napisal ze nie wolno itp...)
    michal

  • 3. Data: 2016-02-16 16:25:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "michal" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >tak. o ile miescisz sie w mocy dysponowanej i nie masz innych
    >przeciwskazan.
    >(masy, klasy dokładnosci, ktos napisal ze nie wolno itp...)

    No i napiecie/maksymalny opor warto sprawdzic.

    J.

  • 4. Data: 2016-02-16 17:10:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 16 lutego 2016 16:14:46 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    > Czołem. Czy jeden zwykły przekładnik prądowy jest w stanie obsłużyć 2
    > urządzenia, np. przetwornik prądu i przetwornik mocy ?

    Jasne że może, często się dodatkowe obciążenia wprowadza
    bo przekładniki są niedociążone przez co dokładność może
    im spaść. Sprawdź tylko ile VA mogą mieć na max obciążeniu
    i będzie działać.

    L.

  • 5. Data: 2016-02-16 17:14:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Lisciasty,

    Tuesday, February 16, 2016, 5:10:26 PM, you wrote:

    > Jasne że może, często się dodatkowe obciążenia wprowadza
    > bo przekładniki są niedociążone przez co dokładność może
    > im spaść. Sprawdź tylko ile VA mogą mieć na max obciążeniu
    > i będzie działać.

    Przekładnik prądowy najlepiej pracuje na zwarciu i wtedy jego moc
    wynika z mierzonego prądu i napięcia zwarcia przy tym prądzie. Ale
    takie warunki są tylko teoretyczne :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2016-02-16 17:35:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Feb 2016 17:14:52 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Lisciasty,

    > Przekładnik prądowy najlepiej pracuje na zwarciu i wtedy jego moc
    > wynika z mierzonego prądu i napięcia zwarcia przy tym prądzie. Ale
    > takie warunki są tylko teoretyczne :(

    Tak nawiasem mowiac - w miare wzrostu oporu obciazenia prad moze tylko
    spasc. Tzn prad po wtornej stronie, bo po pierwotnej bez zmian.

    A wtedy ... moc strat spadnie.
    Bo jakos nie chce mi sie wierzyc, aby straty w rdzeniu dominowaly ...
    i byly niszczace przy 50Hz :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-02-16 17:38:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 16 lutego 2016 17:14:54 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Przekładnik prądowy najlepiej pracuje na zwarciu i wtedy jego moc
    > wynika z mierzonego prądu i napięcia zwarcia przy tym prądzie. Ale
    > takie warunki są tylko teoretyczne :(

    To w takim razie nie bardzo kumam, jak mam np. 1A lub 5A na wtórnej
    przekładnika, co nie przeszkadza mieć taki przekładnik np. klasy 0.2
    A to chyba nie jest prąd zwarcia? Czy może jest?

    L.

  • 8. Data: 2016-02-16 17:40:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Lisciasty,

    Tuesday, February 16, 2016, 5:38:47 PM, you wrote:

    > To w takim razie nie bardzo kumam, jak mam np. 1A lub 5A na wtórnej
    > przekładnika, co nie przeszkadza mieć taki przekładnik np. klasy 0.2
    > A to chyba nie jest prąd zwarcia? Czy może jest?

    To jest prąd zwarcia właśnie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2016-02-16 17:42:28
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 16:15:03 +0100, PeJot
    <P...@n...pl> wrote:

    >Czołem. Czy jeden zwykły przekładnik prądowy jest w stanie obsłużyć 2
    >urządzenia, np. przetwornik prądu i przetwornik mocy ?

    Zachowując klasę obsłuży dowolną ilość o ile nie przekroczysz mocy
    podanej na tabliczce znamionowej i wypadkowy PF będzie taki jak ma być
    ( 0,8 dla polskich w całym zakresie, dla zagranicznych 0,8 do 5VA
    włącznie i 1 poniżej ).
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 10. Data: 2016-02-16 18:09:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 16 lutego 2016 17:40:42 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > To jest prąd zwarcia właśnie.

    Paczpan, człek się codziennie czegoś nowego dowie :>
    To w taki razie dlaczego te warunki są teoretyczne?
    W przemysłówce dobiera się przekładniki mniej więcej
    na nominał pracy, więc pracują na zwarciu, dobrze kumam?

    Ostatnio byłem w szoku, jak się dowiedziałem że przekaźniki
    zabezpieczające ludzie zasilają wprost z przekładnika napięciowego,
    zamiast jak przeciętny zjadacz przekaźników, z zasilacza 24VDC ;)

    L.