    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przełączanie stringów PV szeregowo/równolegle
    Date: Thu, 22 Dec 2022 09:26:22 +0100

    W dniu 2022-12-22 o 01:19, M M pisze:

    > Latem (Słońce wysoko) chyba tak, zwłaszcza że i tak bez zmiany falownika (spory
    koszt bo z 1 na 3 fazy) w samo południe nie wykorzystam pełnej mocy, ale chciałoby
    się trochę zoptymalizować uzyski wtedy (jak teraz) gdy jest mało, a PSE radzi "zgaś
    zbędną żarówkę".

    > Może faktycznie nie warto robić jakiejś wymyślnej automatyki, tylko po prostu
    przełączać sezonowo (na zimę równolegle, na lato szeregowo).

    Ale jak połączysz równolegle to będziesz miał za małe napięcie, falownik
    ci na tym nie wstanie albo będzie na granicy. W zimie jak teraz są i tak
    bardzo małe uzyski a jak leży śnieg to wcale.

    Jak nie przełączam DC pod obciążeniem, to wystarczy zwykły przekaźnik
    (nie SSR) lub mechaniczny przełącznik.
    No nie wiem, łuk na DC jest zabójczy dla niedostosowanych przełączników.

    --
    Janusz