    From: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przełącznik bistabilny wyzwalany impulsem?
    Date: Sun, 26 Jul 2009 21:18:27 +0000 (UTC)

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

    > Pan Mateusz Viste radzi:

    > A ile to prądu na takie samopodtrzymanie pójdzie! Gdyby tak każdy sobie
    > podłączał samochodowe przekaźniki z samopodtrzymaniem do centralek
    > alarmowych, to ile by trzeba było dodatkowo wypuścić dwutlenku węgla
    > (a może nawet ditlenku) do atmosfery! Jasne, można to różnie zrobić
    > z różnych elementów, zależy co kto co ma w szufladzie. Ale jak już coś
    > do tego specjalnie kupować, to najlepiej miniaturowy przejaźnik
    > bistabilny. Co do ceny wiele się nie pomyliłem -- zaguglałem teraz
    > "przekaźnik bistabilny 12V" i pierwszy link poprowadził do sklepu.
> [...]

    Dla wyjaśnienia: centralka ma pracować w altanie letniskowej.
    No właśnie, o to chodziło! Przekaźnik bistabilny. Kompletnie wyleciało mi to z
    głowy. Zrobię tak:
    1. Ustawie tryb monostabilny w radiolinii sterującej,
    2. Czas podtrzymania napięcia standardowo to 5 sek, nie będę zmieniał,
    3. Styk NO przekaźnika kanału A i przekaźnika kanału B podłącze do zasilania
    4. Styki NO kanału A i B podłącze do sterowania przekaźnikiem (włączenie i
    wyłączenie)
    5. Przekaźnik bistabilny włączę w obwód stacyjki z jednej strony i masy z drugiej
    6. Będę mógł włączać przyciskiem A pilota (ile razy bym nie nadusił, zawsze
    powoduje włączenie dozoru), i będę mógł wyłączać przyciskiem B pilota (tak samo)

    Hurra! Ale banał :-D
    Dzięki wielkie
    Maciej