    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Przełącznik linii telefonicznych / centrala
    Date: Mon, 9 Dec 2013 10:53:19 +0100

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Są sobie w jednej lokalizacji 2 linie telefoniczne miejskie analogowe
    > (PSTN), nazwijmy je A i B, od dwóch różnych dostawców. Po stronie
    > wewnętrznej jest jedna stacja bazowa DECT.
    >
    > Założenie jest takie, że połączenia przychodzące z dowolnej z 2 linii
    > miejskich mają być kierowane do telefonów zalogowanych w stacji bazowej,
    > podczas rozmowy na jednej linii druga powinna sygnalizować zajętość.
    > Natomiast wszystkie rozmowy wychodzące powinny być kierowane tylko przez
    > linię A.
    >
    > No i teraz główne pytanie: czy lepiej kupić stację bazową DECT
> [...]

    Każda mała centralka telefoniczna się nada. Najlepiej używana, za darmo,
    ludzie to po prostu wywalają (ja też, może gdzieś jeszcze leży).
    Problem będzie tylko z tą sygnalizacja zajętości. Taka funkcja nie jest
    przewidziana. Jedyne co można zrobić, to przekaźnik zwierający linię
    miejską sterowany podniesieniem słuchawki na linii wewnętrznej (centralki
    mają zwykle diodę sygnalizującą taki stan). Ale to nie załatwia sprawy
    do końca -- centrala miejska na początku będzie sygnalizowała zajętość,
    a po pewnym czasie może zacząć gadać "abonent czasowo niedostępny" lub
    coś podobnego.

    --
    Jarek