eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingPrzeniesienie praw autorskich i pelna dokumentacja systemu › Re: Przeniesienie praw autorskich i pelna dokumentacja systemu
    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Przeniesienie praw autorskich i pelna dokumentacja systemu
    Date: Tue, 22 May 2012 09:15:52 -0700 (PDT)

    On May 22, 2:53 pm, Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:

    > [...]
    >
    > Zawsze aplikacja z kodem będzie droższa od samej aplikacji. Choćby
    > z tego powodu, że trzeba ten kod napisać "po ludzku", bo klient może
    > przejrzeć (lub zlecić przejrzenie)... 8-)
    >
    > "Licencja umożliwiająca..." wcale nie musi być open-source. Wystarczy,
    > że zostanie udzielona klientowi (sub)licencja kodu pozwalająca na
    > kontynuowanie rozwoju aplikacji (również zlecanie takiego rozwoju). Dla

    Z drugiej strony w przypadku takich sublicencji trzeba dopilnować,
    żeby nie wylądować w sytuacji, że "licencja została udzielona
    podmiotowi X, ale po reorganizacji z programu potrzebuje korzystać
    podmiot Y, na co licencja nie pozwala" albo "fajnie by było zlecić
    dalszy rozwój systemu firmie Z, ale licencja nie pozwala" i tak dalej.

    Nie mówię, że trzeba koniecznie wpisać wymaganie licencji open source,
    ale trzeba obgadać z prawnikiem, do czego dokładnie licencja musi
    uprawniać, i potem oczywiście prawnik musi przejrzeć tekst licencji.

    Z kolei sformułowanie warunków tak, żeby np. wykonawca miał możliwość
    sprzedaży produktu na licencji GPL miałoby tę zaletę, że startujący do
    przetargu wykonawca mógłby bezpośrednio wykorzystać przy budowie
    systemu istniejące oprogramowanie na GPL, co mogłoby obniżyć koszta i
    zmitygować przynajmniej część opłaty za źródła i licencję. Minus taki,
    że zamawiający nie mógłby potem tego oprogramowania lub jego części
    licencjonować dalej (np. swoim klientom) na barziej restrykcyjnych
    warunkach - ale w przypadku oprogramowania do użycia wewnętrznego może
    mieć to sens.