  • 1. Data: 2012-01-03 14:05:10
    Temat: Przepisanie OC - będzie dopłata?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    Witam.

    Kupuję samochód ze świeżo wykupioną polisą OC od osoby, która ma 60%
    zniżki i znacznie lepsze warunki ode mnie (zero 0% zniżek). Czy po
    przepisaniu polisy OC na mnie, TU wystawiające polisę ma prawo zażądać
    ode mnie dopłaty do tej polisy - za "wyrównanie" kosztów jej zawarcia?
    Czy nie koniecznie? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Tomek

  • 2. Data: 2012-01-03 14:54:59
    Temat: Re: Przepisanie OC - będzie dopłata?
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > ode mnie dopłaty do tej polisy - za "wyrównanie" kosztów jej zawarcia?
    > Czy nie koniecznie? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    ma prawo, ale nie koniecznie może z niego skorzystać.
    pzdr
    Piotr

  • 3. Data: 2012-01-03 14:56:30
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 3 Jan 2012 13:05:10 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Czy po
    > przepisaniu polisy OC na mnie, TU wystawiające polisę ma prawo zażądać
    > ode mnie dopłaty do tej polisy - za "wyrównanie" kosztów jej zawarcia?
    > Czy nie koniecznie?

    Nieco ponad rok temu PZU nic ode mnie nie chciało.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2012-01-03 15:11:08
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On Tue, 3 Jan 2012 13:05:10 +0000 (UTC)
    Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

> [...]
    > przepisaniu polisy OC na mnie, TU wystawiające polisę ma prawo
    > zażądać ode mnie dopłaty do tej polisy - za "wyrównanie" kosztów jej

    Mają takie prawo, choć zdarza się skłonić TU, żeby z niego nie
    korzystało strasząc wypowiedzeniem umowy. Niektóre TU wolą mieć klienta
    z cudzymi zniżkami niż nie mieć go w ogóle. Z tym, że (gdyby uparli się
    przy rekalkulacji) musisz sobie najpierw policzyć, czy bardziej ci się
    opłaca dopłacić różnicę i mieć OC na niecały rok czy wypowiedzieć umowę
    a OC kupić gdzie indziej na cały rok.

    --
    Jacek Midura

  • 5. Data: 2012-01-03 15:24:01
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 3 Sty, 14:05, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
> [...]
    > ode mnie dopłaty do tej polisy - za "wyrównanie" kosztów jej zawarcia?
    > Czy nie koniecznie? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    w podobnej sytuacji Uniqa nie kazała córce dopłacać ale następne
    ubezpieczenie nie doszło do skutku z powodu horrendalnej składki

  • 6. Data: 2012-01-03 16:13:41
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-01-03 15:11, Jacek Midura pisze:

> [...]
    > przy rekalkulacji) musisz sobie najpierw policzyć, czy bardziej ci się
    > opłaca dopłacić różnicę i mieć OC na niecały rok czy wypowiedzieć umowę

    W zeszłym roku przepisywałem na siebie umowę "korporacyjną" OC - która
    miała znacznie lepsze warunki niż dla klienta z ulicy.
    Niczego nie dopłacałem.
    Zakład ubezpieczeń PZU ;) jakby co.
    Oczywiście wypowiedziałem ją, bo jakbym miał przedłużać to za samo OC
    chcieli więcej niż zapłaciłem u konkurencji za OC+AC :)

    Pozdrawiam !

  • 7. Data: 2012-01-04 01:08:05
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 03 Jan 2012 13:05:10 +0000, Tomasz Stiller wrote:

> [...]
    > ode mnie dopłaty do tej polisy - za "wyrównanie" kosztów jej zawarcia?
    > Czy nie koniecznie? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Odpowiem sobie częściowo. Otóż zadzwoniłem do tego TU i przedstawiłem
    sytuację czarno na białym. Miła Pani powiedziała, że jeśli polisa
    zostanie przepisana, to i owszem nastąpi rekalkulacja połączona z
    koniecznością dopłaty... Ale, jest inne wyjście.

    Podobno zgodnie z prawem, nie muszę przepisywać policy OC na siebie. Po
    zakupie samochodu i jego przerejestrowaniu mogę jeździć z polisą
    wykupioną przez poprzedniego właściciela do końca jej ważności. Takie
    było zdanie Pani z infolini. Pytanie, czy to ma jakiekolwiek poparcie w
    obowiązujących przepisach?

    Czy po zakupie samochodu mam _obowiązek_ przepisania policy OC na swoje
    dane? W końcu OC wykupywane jest na pojazd, a nie na właściciela.

    Tomek

  • 8. Data: 2012-01-04 05:00:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-04 01:08, Tomasz Stiller pisze:
    > Czy po zakupie samochodu mam_obowiązek_ przepisania policy OC na swoje
    > dane? W końcu OC wykupywane jest na pojazd, a nie na właściciela.

    Ja takiego obowiązku nie widzę, ale i tak nieprzepisanie nie
    uniemożliwia dokonania przez Zakład rekalkulacji składki, choćby nawet
    już po okresie ubezpieczenia.

    Jest natomiast obowiązek poinformowania o sprzedaży przez sprzedającego.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2012-01-04 10:05:22
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 04.01.2012 05:00, Liwiusz pisze:

    > Ja takiego obowiązku nie widzę, ale i tak nieprzepisanie nie
    > uniemożliwia dokonania przez Zakład rekalkulacji składki, choćby nawet
    > już po okresie ubezpieczenia.

    Taka nagla zmiana zdania?
    "W dniu 14.12.2011 19:33, Liwiusz pisze: Obowiązkowe OC musi mieć
    wykupione posiadacz, a nie dowolna osoba."