    From: "W.Bicz" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przesuwniki fazowe
    Date: Mon, 30 Nov 2009 20:01:17 +0100

    Pikus' pisze:
    > Pozukuje materialow internetowych lub ksiazkowych do projektowania
    > precyzyjnych analogowych , pasmowych przesuwnikow fazowych. Np w chwili
    > obecnej powinienem zaprojektowac przesuwnik 45st w pasmie 2 - 2,016 MHz z
    > dokladnoscia 0,1st w calym zakresie.
    >
    > Prosze o wskazania
    >
    > Pozdrawiam - Krzys' - Radom

    Jeśli opóźnienie nie ma znaczenia, proponuję zastosować ultradźwiękową
    linię opóźniającą, ewentualnie ze stabilizacją temperatury. Szansa
    powodzenia w tym zakresie jest bardzo duża. Innym rozwiązaniem może być
    transformator piezoelektryczny, ale w tym przypadku nie jestem całkiem
    pewien, czy stabilność fazy będzie wystarczająca. Zasadniczo chyba
    powinna być.

    W. Bicz
    www.optel.pl