  • Data: 2018-09-11 14:45:51
    Temat: Re: Przetwornica AC/AC
    Od: a...@m...uni.wroc.pl szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > U?ytkownik napisa? w wiadomo?ci grup

    > Tak jest, ale wieksze trafo mam wrazenie ze ma maly opor rzeczywisty.
    >
    > W praktyce to chyba nie ten opor ogranicza moc.

    No, chwilowa to raczej opor. Bylo kiedyc takie ruskie urzadzenie
    do ladowania akumulatorow i wspomagania zaplonu. Transformator
    niezbyt duzy, ale przez chwile mogl dac spory prad.

    Moc ciagla to raczej jest ograniczona przez grzanie uzwojen.

    > Takie powiedzmy choc z 50VA ...

    5VA to zwykle okolo 50% sprawnosci, czyli praca blisko mocy maksymalnej.
    50VA to duzo wieksza sprawnosc, czyli ogranicza grzanie.

    --
    Waldek Hebisch