  • 31. Data: 2016-11-21 21:32:29
    Temat: Re: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > Dogrzewanie paki w mrozy.
    > Nic wielkiego, ale mam do wyboru nagrzewnice o mocy 1000W i 2kW.
    >
    > Rozumiem, ze 1kW bedzie ok, 2kW juz bedzie dawała ujemny bilans
    > pradowy ale przy założeniu ze to bedzie działało maks 5% czasu
    > jazdy to tez da rade. Dobrze mysle?

    tzn chcesz przetwornicę 12v na 230v i nagrzewnicę na 230v?
    To straty będą. Lepiej grzać bezpośrednio z 12v

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

  • 32. Data: 2016-11-21 22:26:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    .

    > Laptop moze i 150W brac

    ile? chyba dwutonowy

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 33. Data: 2016-11-21 22:42:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 22:26 masti <g...@t...hell> pisze:

    > ile? chyba dwutonowy

    150W brał mi kiedyś IBM G40 czy jakoś tak (nie chce mi się szukać).
    Dla współczesnego wystarczy 50-70W. Oryginalny zasilacz 90W rzadko już
    kiedy występuje, nie widziałem takiego w nowym sprzęcie od 2-3 lat. W
    starszych 3-5 letnich 90W to był standard.
    TG

  • 34. Data: 2016-11-21 22:51:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > kiedy występuje, nie widziałem takiego w nowym sprzęcie od 2-3 lat. W
    > starszych 3-5 letnich 90W to był standard.

    po pierwsze zasilacz 90W to max a nie pobór.
    Żaden tyle nie brał.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 35. Data: 2016-11-21 22:58:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 22:51 masti <g...@t...hell> pisze:

    > po pierwsze zasilacz 90W to max a nie pobór.
    > Żaden tyle nie brał.

    A pobór przez chwilę (bateria od 0%, ładowanie i minecraft :-)) nie może
    być większy od Pmax?

    Masz rację, ale było blisko :-)

    http://allegro.pl/oryginal-ibm-16v-7-5a-g40-g41-gw-f
    v-i5324145749.html

    I tak niezły kloc.

    TG

  • 36. Data: 2016-11-21 23:04:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > po pierwsze zasilacz 90W to max a nie pobór.
    > Żaden tyle nie brał.

    Jednak są 150W i większe. Nigdy nie mów nigdy :-)

    http://allegro.pl/markowy-zasilacz-asus-g750js-g70sg
    -g750jx-180w-i6614082008.html

    TG

  • 37. Data: 2016-11-22 00:09:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, November 21, 2016, 10:36:01 AM, you wrote:

    > Dobre radio ! :-)

    Raczej farelkę...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2016-11-22 00:11:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    > Gratuluję radia!

    Dlaczego mi przypisujesz te słowa?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2016-11-22 04:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > No to prosta sprawa - patrzysz jaki masz alternator (ile amper)
    > mnożysz razy 14 dla bezpieczeństwa bierzesz jakieś 3/4 z tego.
    >
    > Czyli typowo 150*14*,75=1687,5. Sprawnośc przetwotnicy jakieś 90%
    > czyli max jakieś 1500. Ja bym przyjął 1200W. Ale ty chyba busem
    > jeździsz, więc sprawdź co masz za alternator

    Rozumiem, dziekuje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 40. Data: 2016-11-22 04:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > tzn chcesz przetwornicę 12v na 230v i nagrzewnicę na 230v?
    > To straty będą. Lepiej grzać bezpośrednio z 12v

    Tak to wymysliłem, bo na 12v nic sensownego nie znalazłem.
    Tylko jakieś popierdółki do ogrzewania przedniej szyby w zimie co maja po
    150W.
    A na 1000 czy 2000W wybór większy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu