eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrzetwornica prostownik do silnika z instalacją 6V › Re: Przetwornica prostownik do silnika z instalacją 6V
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
    0.sul.t-online.de!t-online.de!feeder.news-service.com!feeder1.cambriumusenet.nl
    !feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosti
    ng.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 15 Jun 2010 22:37:20 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Reply-To: d...@n...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    SeaMonkey/2.0.4
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica prostownik do silnika z instalacją 6V
    References: <hv7jps$ert$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <hv7jps$ert$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 51
    Message-ID: <4c17e427$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.29.108
    X-Trace: 1276634152 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19170 79.191.29.108:2778
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:590446
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Robert Botycki napisał:
    > Witam,
    > Nie jestem pewien jak się nazywa układ (urządzenie) którego szukam.
    > Mam stary silnik (do łodzi) z wyjściem na instalację oświetleniową 6V (prąd
    > zmienny) o mocy 40W. Chciałbym wykorzystać ten prąd do ładowania małego
    > akumulatora 12V, do którego później chciał bym podłączać zwykłe odbiorniki 12V.
    > Czy da się coś takiego kupić lub zbudować w cenie nie przekraczającej 100zł?
    > Z góry dziękuję za pomoc.

    W granicach 100 zł to można odwalić rzeźbę która ci będzie w ekstra
    tempie akumulatory wykańczała. Prąd z iskrownika ma nijaka stałość
    napięcia - po prostowniku bez obciążenia możesz mieć nawet kilkadziesiąt
    woltów. Ja bym zaczął od przebadania tego źródła - amperomierz w szereg,
    woltomierz równolegle, obciążyć ciut powyżej nominału choćby paroma
    żarówkami 5W/12V równolegle i kolejno ujmować żarówek aż do obwodu
    nieobciążonego - przynajmniej dla obrotów nominalnych i maksymalnych.
    Potem można ocenić czy wystarczy stabilizacja obniżająca napięcie czy
    podwyższająco - obniżająca. Na dokładkę wyjście napięcia masz
    jednoprzewodowe zapewne - drugi koniec uzwojenia na masie. Jeśli dasz
    prostownik dwupołówkowy (a raczej należy żeby w rdzen iskrownika nie
    wprowadzać składowej stałej) to plus i minus stałego masz symetrycznie
    do masy silnika - trzeba uważać na separację masy instalacji
    stałoprądowej od masy silnika żeby bezpieczników nie wywalić. Na
    początek to by było tyle jeśli chodzi o potrzebną wstepnie wiedzę - bo
    prostym prostownikiem bedizesz mordował akumulatory w takim tempie ze
    taniej w skali dwóch sezonów może wyjść zakup fotoogniw. Akumulatory
    żelowe po prostu nie tolerują przeładowania - muszą mieć porządny regulator.

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: