    From: Patryk <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica prostownik do silnika z instalacją 6V
    Date: Wed, 16 Jun 2010 05:56:39 +0000 (UTC)

    Robert Botycki <r...@n...gazeta.pl> wrote:

    > Nie mam pojęcia jaki - tzn. żelowy jest chyba wygodniejszy w eksploatacji, za
    > to kwasowy wygodniejszy do ładowania - to sprawa otwarta.
    > Jeśli chodzi o pojemność to podobnie - gabarytowo myślałem o akumulatorze o
    > objętości kartona mleka, czyli chyba 5-10Ah.

    No to potrzebujesz jeszcze zabezpieczenia, coby tego akumulatora nie
    przeładować. Żelowe tego nie lubią.

    Jeśli tniesz koszty, to ja widzę to tak:
    -trafo, żeby na wyjściu za prostownikiem mieć conajmniej 18 V
    wyprostowanego w szczycie
    -LM350 (regulowany, 3A regulator napięcia) ustawiony na od
    13.8 do 14.0 V (jak zwykle bardziej zaangażowani w dyskusję
    koledzy wykażą słuszność konkretnego napięcia), LM350 przymocowany do dużego
    kawałka aluminium lub inszego metalu, coby ciepło odprowadzić.

    To rozwiązanie co prawda nie będzie grzeszyło efektywnością, ale zabezpieczy
    Twój aku przed przeładowaniem i portfel przed drenażem :)

    Patryk