  • 1. Data: 2016-04-13 17:42:06
    Temat: Przyspieszenie starego laptopa-sens?
    Od: Witak <d...@g...com>

    Mam stary laptop który służy(ł) jako maszyna do pisana dla starszej
    osoby, ale zachciało się internetu.
    Internet działa gorzej, filmy youtube 100% obciążenia procesora i tną,
    filmy VOD TVP bardzo tną i nie da się oglądać.

    Konfiguracja to Celeron M 1.4GHz 1MB Cache SL8ML

    Zmieniłem proc na Pentium M 1.8GHz i 2MB cache SL7EN

    Efekt jest zauważalny, benchmarki pokazują wzrost o 35%, youtube chodzi
    na 90% obciążenia, VOD TVP nadal tnie ale mniej.

    Czy jest sens zakupu jeszcze mocniejszego CPU (maksymalnie co da się
    wsadzić) do tego lapka? Czy po prostu wywalić na śmietnik i kupić jakąś
    używkę za 500zł?
    Wyczytałem że wejdzie tam 2GHz Pentium M, nie wiem jak z szyną-pamięci
    są PC4200 i teoretycznie jakiś procek z FSB 533 powinien iść- niestety
    tylko jednordzeniowe.

    Sprzęt to IBM R51e, 2GB RAM PC4200, dysk 80GB, Win7_32 w trybie max
    szybkości, przeglądarka CHROME.

  • 2. Data: 2016-04-13 17:51:35
    Temat: Re: Przyspieszenie starego laptopa-sens?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 13 kwietnia 2016 17:42:06 UTC+2 użytkownik Witak napisał:
    > Czy jest sens zakupu jeszcze mocniejszego CPU (maksymalnie co da się
    > wsadzić) do tego lapka? Czy po prostu wywalić na śmietnik i kupić jakąś
    > używkę za 500zł?

    Dlaczego wywalać? On ma chyba port LPT i RS232? Wystaw go za 3 stówki
    i opisz dokładnie konfigurację, może kupi ktoś do warsztatu albo
    inszej elektroniki. Dorzuć dukaty i kup coś poleasingowego w dobrym stanie.

    L.

  • 3. Data: 2016-04-13 17:54:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Apr 2016 17:42:06 +0200, Witak napisał(a):

    > Czy jest sens zakupu jeszcze mocniejszego CPU (maksymalnie co da się
    > wsadzić) do tego lapka? Czy po prostu wywalić na śmietnik i kupić jakąś
    > używkę za 500zł?

    To jest robota na granicy opłacalności/użyteczności. Dla osoby która z
    youtube nie korzysta lub robi to sporadycznie i jak się trafią tanie
    części (procek, dysk) to można. Są wciąż ludzie którzy używają takiego
    sprzętu (nieco podrasowanego czyli procek i RAM na max + dysk SSD) i nie
    odczuwają dyskomfortu. Z reguły te lapki maja zajechaną baterię i są
    używane stacjonarnie. Jak ktoś musi oglądać klipy i to na baterii to
    raczej powinien szukać czegoś nowszego/lepszego.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2016-04-13 18:27:41
    Od: Witak <d...@g...com>

> [...]
    > używane stacjonarnie. Jak ktoś musi oglądać klipy i to na baterii to
    > raczej powinien szukać czegoś nowszego/lepszego.

    tak lapek jest i ma być 100% stacjonarny, bateria leży nieużywana osobno

    materiały video szczególnie VOD TVP są często używane i mają jakoś chodzić

    myślałem o kolejnej modyfikacji i wsadzeniu 35zł na procek Pentium M 760
    SL7SM 2.0GHz/2M/533 tylko czy pójdzie na tym lapku

    cel: żeby te filmy VOD TVP chodziły (jakoś)

  • 5. Data: 2016-04-13 18:47:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Apr 2016 18:27:41 +0200, Witak napisał(a):

    > myślałem o kolejnej modyfikacji i wsadzeniu 35zł na procek Pentium M 760
    > SL7SM 2.0GHz/2M/533 tylko czy pójdzie na tym lapku

    A tego to ci nie powiem. Z drugiej strony, 35 zł nie majątek, kup, wstaw
    i zobacz sam :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2016-04-13 20:22:50
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 13/04/16 17:27, Witak wrote:

> [...]
    >

    > myślałem o kolejnej modyfikacji i wsadzeniu 35zł na procek Pentium M 760
    > SL7SM 2.0GHz/2M/533 tylko czy pójdzie na tym lapku

    Jabym tam wstawil SSD.
    Jakby to nie brzmialo. Dyski, zwlaszcza w laptopach, sa waskim gardlem.

  • 7. Data: 2016-04-13 20:56:52
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "2late" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jabym tam wstawil SSD.
    > Jakby to nie brzmialo. Dyski, zwlaszcza w laptopach, sa waskim gardlem.

    Dla filmów z internetu też?

    --
    marfi

  • 8. Data: 2016-04-13 21:13:08
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 13/04/16 19:56, marfi wrote:

    > Dla filmów z internetu też?

    Mam laptopa z Celeronem 1.7GHZ, 3 GB RAMu i SSD. Wciaz sobie jakos radzi co
    prawda nie probowalem VOD ale youtube chodzi sprawnie.
    Filmy z netu moga byc cache'owane, poza tym system tez potrzebuje jakichs
    zasobow do samego tylko dzialania a RAMu tylko 2 GB.
    Taka jest moja opinia.

  • 9. Data: 2016-04-14 10:47:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-04-13 o 21:13, 2late pisze:

> [...]
    > Filmy z netu moga byc cache'owane, poza tym system tez potrzebuje
    > jakichs zasobow do samego tylko dzialania a RAMu tylko 2 GB.

    Szybki dysk potrafi sporo pomóc, ale można jeszcze postawić linuksa z
    lekkim środowiskiem - powinno hulać już jak burza.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2016-04-14 13:33:56
    Od: s...@g...com

> [...]
    > filmy VOD TVP bardzo tną i nie da się oglądać.
    >
    > Sprzęt to IBM R51e, 2GB RAM PC4200, dysk 80GB, Win7_32 w trybie max

    Mam i korzystam z t61 1.8GHz.
    I nie widac aby jutub sie ciął jakoś kosmicznie.
    Zazwyczaj oglądam w 360-480p.
    Ale 720p tez działa ok i nie dobija cpu.

    Sprawdze tego vod jak bedę miał chwile.
    Na moje oko masz albo bardzo kiepsko skonfigurowany system albo brak ci sensownych
    kodeków.

    Spróbuj poszperać nieco w tym kierunku.
    Możesz tez sprawdzić czy da sie ten vod zmienic tak aby miał mniejszą rozdzielczość.
    Zanim pójdziesz na zakupy spróbuj sprawdzić czy problemem nie jest system ub
    sterowniki karty graficznej lub właśnie kodeki.
    Przeinstaluj directx (zakladam ze to windows), sprawdz dxdiagiem czy karta graficzna
    ma włączone przyspieszenie.

    Jak masz chwile to sciagnij sobie jakieś livecd z linuxem i sprawdz jak ten komp w
    jutubie i vod dziala pod nim.