  • 11. Data: 2016-04-14 14:52:18
    Temat: Re: Przyspieszenie starego laptopa-sens?
    Od: Witak <d...@g...com>

    W dniu 2016-04-14 o 13:33, s...@g...com pisze:

    > Mam i korzystam z t61 1.8GHz.

    ale tam jest chyba core2duo w T61...

    VOD TVP mam na minimum...

  • 12. Data: 2016-04-14 18:35:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Witak pisze tak:

    > Czy jest sens zakupu jeszcze mocniejszego CPU (maksymalnie co da
    > się wsadzić) do tego lapka? Czy po prostu wywalić na śmietnik i
    > kupić jakąś używkę za 500zł?

    Nowy tablet z HDMI kupisz za 250zł

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 13. Data: 2016-04-14 20:20:27
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-04-14 o 13:33, s...@g...com pisze:

    > Mam i korzystam z t61 1.8GHz.
    > I nie widac aby jutub sie ciął jakoś kosmicznie.
    > Zazwyczaj oglądam w 360-480p.
    > Ale 720p tez działa ok i nie dobija cpu.

    Nie wiem jak ten konkretny VOD ale tvnowe czy Horizontv z UPC korzystają
    z tego świństwa Silverlight. Żyje to własnym życiem, nie da się
    zmniejszyć rozdzielczości a pod linuxem podobno komuś udało się
    uruchomić ale generalnie nie działa.

    Dlatego wyświetlanie Youtuba nie jest miarodajnym wyznacznikiem.
    Ja z UPC czasem mam problemy na CoreDuo.

    Oczywiście zależy o jakiego Voda chodzi.

  • 14. Data: 2016-04-16 18:54:46
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    2late wrote:

    > Jabym tam wstawil SSD.

    Ten laptop ma PATA.

  • 15. Data: 2016-04-16 19:29:24
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-04-16 o 18:54, Poldek pisze:

    > Ten laptop ma PATA.

    Jeśli mnie pamięć nie zwodzi, to są przejściówki. No ale wówczas zapewne
    szybkość transferu nie wzrośnie oszałamiająco w porównaniu do HDD...

  • 16. Data: 2016-04-17 07:16:54
    Od: Witak <d...@g...com>

    W dniu 2016-04-14 o 18:35, PiteR pisze:

    > Nowy tablet z HDMI kupisz za 250zł

    sprzęt dla starszej osoby, po pierwsze maszyna do pisania po drugie
    internet, po trzecie ekran 15" minimum po czwarte jak najmniej zmian
    wizualnych

  • 17. Data: 2016-04-17 19:49:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Witak wrote:

    > sprzęt dla starszej osoby, po pierwsze maszyna do pisania po drugie
    > internet, po trzecie ekran 15" minimum po czwarte jak najmniej zmian
    > wizualnych

    Mam takiego R51e. Kupiłem go w 2006 roku, potem doinwestowywałem -
    wymiana dysku na większy, szybszy, dołożenie RAM do maksimum, czyli 2 GB
    i lubię tego laptopa. Dopiero na jesieni zeszłego roku przeszedł na
    emeryturę, bo nie na się już nic więcej z niego wycisnąć - SSD do niego
    się raczej nie wstawi (nie ma SATA), XP nie ma aktualizacji i co raz
    okazuję się, że to, czy tamto nie chce działać na tym systemie. Ekran
    jest ciemny, kiepskiej jakości i rodzielczość 1024×760 nie sprawdza się
    na dzisiejszych stronach internetowych projektowanych pod minimum
    1280×1024. Odczuwalnie odstaje od dzisiejszych czasów. Wymieniłem zużytą
    klawiaturę na nową oraz Kupiłem mu świeży akumulator i używam od czasu
    do czasu, gdy wybiorę się np. do bibilioteki. Nie mam wtedy stressu idąc
    do toalety - mogę go zostawić na biurku bez obaw, że złodziej by się
    skusił...
    Dla starszej osoby przyzwyczajonej do XP na dzisiejszy internet
    widziałbym jakiegoś stacjonarnego poleasingowca z monitorem 19 cali
    1280×1024 i Windows 7.

  • 18. Data: 2016-04-19 01:31:47
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Wed, 13 Apr 2016 19:22:50 +0100, 2late napisał(a):

    > Jabym tam wstawil SSD.
    > Jakby to nie brzmialo. Dyski, zwlaszcza w laptopach, sa waskim gardlem.

    Nie sądzę, żeby tutaj. Problem w procesorze lub karcie graficznej.
    Dekodowanie mpeg leży i kwiczy w pewnych rozdzielczościach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 19. Data: 2016-04-22 23:33:45
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 kwietnia 2016 14:52:17 UTC+2 użytkownik Witak napisał:

    > ale tam jest chyba core2duo w T61...

    Ano jest.

    > VOD TVP mam na minimum...

    Wlasnie sprawdzilem. vod dziala ok i zjada okolo 50-60% cpu (t7300)
    Zgodnie z tym:
    https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=1159&
    cmp[]=1000
    to pi*oko 2,5razy szybciej choc nie jestem pewien czy ten vod korzysta z obu rdzeni.
    Sigle cpu rating jest sporo bliższy dla tych cpu.

    Mysle ze dalo by sie tego r51e zaorac i pod linuxem by se jakos rade dal. Ewentualnie
    po kosztach wymienic mu cpu na maksymalny który tam wchodzi.

  • 20. Data: 2016-04-24 20:51:53
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Witak wrote:
> [...]
    >
    > Efekt jest zauważalny, benchmarki pokazują wzrost o 35%, youtube chodzi
    > na 90% obciążenia, VOD TVP nadal tnie ale mniej.
    >

    > Czy jest sens zakupu jeszcze mocniejszego CPU (maksymalnie co da się
    > wsadzić) do tego lapka? Czy po prostu wywalić na śmietnik i kupić jakąś
    > używkę za 500zł?
    > Wyczytałem że wejdzie tam 2GHz Pentium M, nie wiem jak z szyną-pamięci
    > są PC4200 i teoretycznie jakiś procek z FSB 533 powinien iść- niestety
    > tylko jednordzeniowe.
    >

    > Sprzęt to IBM R51e, 2GB RAM PC4200, dysk 80GB, Win7_32 w trybie max

    I co zrobiłeś? Czy wymieniłeś procesor na najmocniejszy, jak tam wchodzi
    - jaki?