  • Data: 2010-07-15 08:59:30
    Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hinek pisze:
    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał

    > Silnik Stirlinga pracuje wedlug innego obiegu. To jest silnik o spalaniu
    > zewnetrznym. Stirling byl geniuszem i stworzyl go intuicyjnie. Wspolczesni
    > mu teoretycy mieli problem z wyjasnieniem dlaczego ten silnik dziala :)
    > Recze ze 99,9 % pms-owiczow nie zrozumie tego i dzisiaj :]

    Poczytałem, zrozumiałem i złapałem doła............
    Facet naprawdę był genialny. Ten silnik jest prosty jak konstrukcja cepa
    , dokładnie odwzorowując zasadę Einsteina że urządzenie musi być
    maksymalnie proste ale nie prostrze niż być powinno.
    Mam wrażenie że suma inteligencji na świecie maleje od XIX wieku dość
    drastycznym tempie, albo - co bardziej prawdopodobne - nic co genialne
    nie trafia już do naszych rąk a jest od razu zamykane w sejfach przez
    tych co mają pieniądze a normalny człowiek płaci za utrzymanie tych
    tajemnic ropą............