  • 1. Data: 2010-07-14 14:18:06
    Temat: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: JAM <j...@y...com>

    Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych
    cylindrach. Podobno o polowe lzejszy i o 50% oszczedniejszy paliwowo
    od zblizonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore
    zainteresowanie powaznych inwestorow. Szefem technicznym jest byly
    szef napedow VW.

    http://www.ecomotors.com/

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 2. Data: 2010-07-14 14:48:05
    Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    Uzytkownik "JAM" <j...@y...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > od zblizonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore
    > zainteresowanie powaznych inwestorow. Szefem technicznym jest byly

    Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie wpadl? A moze
    pomysl byl ale technologia nie dawala rady.

  • 3. Data: 2010-07-14 15:13:53
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 14 Jul 2010 14:48:05 +0200, SET napisał(a):

    > Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie wpadl? A moze
    > pomysl byl ale technologia nie dawala rady.

    Wpadł, takie pomysły pojawiają się od jakiś 20 lat, z dosyć dużą
    regularnością
    Oczywiście dotyczy to pomysłów konkretnej implementacji, bo w zasadzie to
    wszystko podobne jest do silnika Stirlinga z 1816 roku.
    Kolejny paten to silnik Kindermanna - patentu udzielono w 1877 roku:
    http://de.academic.ru/dic.nsf/dewiki/500080
    Co więcej - niemcy podczas wojny zastosowali to już w silniku Jumo 223:
    http://www.histomobile.com/dvd_histomobile/usa/tech/
    121-2.asp

    Jedyne co tutaj jest, to trochę prostsza konstrukcja z jednym wałem

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 4. Data: 2010-07-14 15:28:23
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Waldek Godel napisać:

    > z jednym wałem

    No i o to się głównie rozchodzi...

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl

  • 5. Data: 2010-07-14 15:38:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 14 Jul 2010 13:28:23 +0000 (UTC), Myjk napisał(a):

    > No i o to się głównie rozchodzi...

    co wcale nie znaczy, że rozwiązanie powyżej jest prostsze technologicznie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2010-07-14 16:07:57
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Myjk"

    > No i o to się głównie rozchodzi...

    Czy chodzi również o to, że przy raptem 2 cylindrowej jednostce są AŻ 4
    ruchome elementy? i co z tego, że na jednym wale? zwykły 2- suw w takim
    układzie ma 2 razy mniej ruchomych elementów

  • 7. Data: 2010-07-14 16:20:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SET" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Uzytkownik "JAM" <j...@y...com> napisal w wiadomosci
    >>
    > Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie
    > wpadl? A moze
    > pomysl byl ale technologia nie dawala rady.

    Wymogow jakies wielkiej technologii w tym nie widac.

    Prawdopodobnie jak zwykle - z wielkiej chmury maly deszcz, ktos
    zarobi na badaniach i moze troche na patentach.

    Waldek ma racje - co chwila sie takie rewolucyjne pomysly pojawiaja
    .. i najwyrazniej nie sa warte tyle co inwestorzy sobie obiecuja
    :-)

    Az takiej rewolucji tu nie ma - okienka w cylindrach sa znane,
    dwusuwy sa znane, a powszechnie uzywane juz tylko w postaci
    okretowych diesli no i kosiarek.

    J.

  • 8. Data: 2010-07-14 16:22:19
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "JAM" <j...@y...com> wrote in message
> [...]
    > od zblizonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore
    > zainteresowanie powaznych inwestorow. Szefem technicznym jest byly

    Ciekawe, jak rozwiaza spelnianie norm emisji spalin, bo o to glownie sie w
    dwusuwach rozchodzi.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2010-07-14 16:36:11
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał

    > Oczywiście dotyczy to pomysłów konkretnej implementacji, bo w zasadzie to
    > wszystko podobne jest do silnika Stirlinga z 1816 roku.

    Silnik Stirlinga pracuje wedlug innego obiegu. To jest silnik o spalaniu
    zewnetrznym. Stirling byl geniuszem i stworzyl go intuicyjnie. Wspolczesni
    mu teoretycy mieli problem z wyjasnieniem dlaczego ten silnik dziala :)
    Recze ze 99,9 % pms-owiczow nie zrozumie tego i dzisiaj :]

    Natomiast silniki spalinowe z tlokami przeciwbieznymi nie sa zadna
    nowoscia. Pol wieku temu byly np. spotykane w konstrukcjach okretowych.
    W takich dziwnych rozwiazaniach lubowali sie konstruktorzy z ZSRR.
    Produkowano tam np. silniki w ukladzie delta 3-walowe... slynely
    one z niezwyklej halasliwosci. Na kutrach rakietowych, ktore byly i
    u nas - montowano 36 cylindrowe diesle w ukladzie poczwornej gwiazdy,
    mialy one 4500 KM. Bylo wiele roznych "dziwolagow"
    Historia rozwoju silnikow spalinowych jest naprawde ciekawa.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 10. Data: 2010-07-14 19:25:01
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-14 14:18, JAM pisze:
> [...]
    > od zblizonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore
    > zainteresowanie powaznych inwestorow. Szefem technicznym jest byly

    A o revetecu słyszałeś? To był ciekawy konstrukcyjnie wynalazek...
    Szkoda że nie doczekał się seryjnej produkcji...

    Lewis