eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzyszlosc silnika spalinowego ? › Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Date: Thu, 15 Jul 2010 22:09:43 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 25
    Message-ID: <i1npu7$fbi$1@inews.gazeta.pl>
    References: <e...@r...googlegroups.com>
    <i1kboo$8r$1@inews.gazeta.pl> <15jo5vcgmvg1k$.dlg@lepper.institute.com>
    <i1ke1n$rkr$1@news.onet.pl> <i1kggv$ak9$1@mx1.internetia.pl>
    <i1l5ti$8pt$1@news.onet.pl> <i1l86o$ons$1@inews.gazeta.pl>
    <i1nlcq$8hu$1@news.onet.pl>
    Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
    NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1279224583 15730 85.198.212.230 (15 Jul 2010 20:09:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Jul 2010 20:09:43 +0000 (UTC)
    X-User: twitek4
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.18 (X11/20081112)
    In-Reply-To: <i1nlcq$8hu$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2297482
    [ ukryj nagłówki ]

    nalesnik pisze:
    > ToMasz wrote:
    >> to nie tak. od lat 70siatych znane są silniki dwusuwowe, niesmrodzące, z
    >> wryskiem i miską olejową. tyle ze nie w polsce i nie w motorowerach
    >
    > ;)
    > ok znałem tylko motorowerowy ( http://kut.as/02jv )
    > ale doładowany dwusów http://kut.as/02jx ? ...czy diesel czy benzynowy,
    > przecież to powinno generować bardzo konkretny moment. Gdzie jest to
    > "ale" z powodu którego to rozwiązanie nie jest powszechne w motoryzacji?
    >
    to co przedstawiłeś na rysunku to dwusuw diesel. Te śmigiełka na dolocie
    to sprzeżarka rootsa. Ten silnik nie zaciaga powietrza- brak suwu ssania
    - stąd sprężarka mechaniczna- powietrze dostaje pod lekkim ciśnieniem. W
    praktyce to powietrze jest magazynowane w czasie suwów, a wpływa do
    silnika jak tłok jest na samym dole. jest moment gdy zawory wylotowe są
    otwarte a powietrze już wlatuje. stąd wydech takiej maszyny jest dziwnie
    czysty. Dzieki wtryskowi paliwa żadna jego częśc bez spalenia nie
    dostaje sie do wydechu. Te silniki mają dobry stosunek masy do mocy. W
    polsce napędzają wiele pojazdów lotniskowej straży pożarnej. Wiesz
    jakie spełniają normy? pojazd+ 30 ton wody trzeba rozpędzić do 70 km w
    30 sekund! (Z tego co pamietam :)) Na platformach wiertniczych też
    takie pracują.

    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: