    Date: Sat, 27 Mar 2021 08:24:59 +0100
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.

    - pisze:

    > To imho najlepsze rozwiazanie aktualnie.
    >
    > Windowsy od zawsze graly nieczysto i multiboot czesto sie sypal. Niby wszystko jest
    ustawione ok a co jakis czas sa cyrki. A fo MBR jest zaorany a to sie partycja
    bootujaca zmienia "sama" a to uefi robi cyrki w postaci takiej ze po wlaczeniu
    zasilania zawsze pierwsze bootuje sie win10 a dopiero po reboocie mozna wybrac czy ma
    startowac win10 czy co innego a po nastepnym wylaczeniu komputera zabawa od nowa.

    > Odradzam multiboot.

    No właśnie u mnie działa znakomicie od bardzo dawna, dlatego poszedłem
    tym tropem, ale czasy się zmieniły. Może warto zmienić podejście.

    > Zrob sobie winde albo linuxa i dodaj virtualboxa.

    Poczytam o co w tym chodzi, (czyli jak zainstalować W10 w virtualbox-ie)
    thx.

    > CPU raczej nie jest tu problemem ale RAM bedzie. Kup odpowiednia ilosc, rozbuduj
    maszyne. Jak nowa to nie bedzie drogo. Jak starsza to tez nie bedzie drogo ale mozesz
    sie oprzec o jakies limity.

    > Ale majac 12-16GB starczy ci az nadto na wiekszosc cyrkow jakie bys chcial
    wyczyniac.

    Wiesz, to do pracy notebook, drogi jak zaraza, ale też parametry ma
    chyba przyzwoite. Nowy i7, 32G jest więc z tego co piszesz, spokojnie
    wystarczy.

    Miłego.
    Irek.N.