    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 29 Mar 2021 10:30:20 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    From: - <s...@g...com>

    poniedziałek, 29 marca 2021 o 05:37:47 UTC-5 Grzegorz Niemirowski napisał(a):
    > To jest kwestia szczęścia.

    No nie. Linuksa mam na wieku przypadkowych urzadzeniach i kazde dziala.
    Ale to nie sa sprzety kupowane bylejak byle tanio i nazwane medion czy inny
    wasserkocher.
    Jak sie czlowiek trzyma della, hp, lenovo i paru innych mainstreamowych marek to
    linux po prostu dziala.

    > Zależy jaki trafi się sprzęt i oprogramowanie. U
    > Ciebie jest OK, u innych bywa gorzej. Wystarczy poczytać fora. Moje

    Fora czytuje i najczesciej przyczyna jest taka ze cos niedziala bo ktos sobie
    naprawde dziwny sprzet sprawil.
    Pod winda od tego jest mniej lub bardziej udany malware od producenta, pod linuxem
    jest to sterownik ktoremu
    trzeba powiedziec ze ten konkretny sprzet ma byc obslugiwany tak a nie inaczej.

    > przypadki na Ubuntu z ostatniego czasu to brak obsługi drugiego monitora,

    Zero problemow, I na laptopie i na desktopie z fikusna konfiguracja kart graficznych.
    Na laptopie moge przepiac sie miedzy
    grafikami za pomoca zmiennej srodowiskowej. Mialem setup z trzema monitorami w tym
    dodatkowa karta usb.
    Wszystko dzialalo od kopa.

    BTW. Gram w lotka, nadal jestem biedny...

    > dźwięk tylko na słuchawkach

    Trzeba sobie w ustawieniach dzwieku odpowiednio wybrac zrodla.

    > czy zwiechy GNOME.

    Nie korzystam, moze ma problemy, wymienil bym na mate. Ale jak kto lubi...

    > Do tego Firefox, którego
    > maintainerzy w Ubuntu włączyli konieczność restartu przeglądarki gdy pojawia
    > się aktualizacja. Do czasu restartu nie można otwierać nowych kart.

    Ah, czyli linuxa wieszamy bo ff zawinil. No coz. Trudno z tym dyskutowac.

    > Nie twierdzę, że Linux jest zły. Używam od lat. Ale też to długie
    > doświadczenie mówi mi, że nie można losowej osobie mówić, że jak przejdzie
    > na Linuksa to jej komfort pracy się z pewnością poprawi.

    Tego nikt nie sugerowal. Jak juz to byla propozycja. A sporo ludzi sobie przesiadke
    chwali. Co rusz
    na forach sa posty zadowolencow co po przesiadce maja w koncu czas na nie wkurzanie
    sie
    na windowsiane problemy i po paru dniach ustawiania linuxa pod siebie ruszaja z
    dzialaniem do
    przodu nie bedac hamowanym przez windowsiane durnoty. Moja ostatnia to niemoznosc
    elewacji uprawnien w
    skrypcie odpalanym spod serwisu. Taki urok windy.